کد خبر : 2399

بسته فلفل تند برای آئودی R8

بسته فلفل تند برای آئودی R8

در حال حاضر آئودی مشغول آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت از R8 است، اما در عین حال روی مدل فعلی نیز کار می‌کند. این شرکت آلمانی به تازگی برای مدل V10 پلاس از سوپراسپرت جذاب R8 یک پکیج لیمیتد ادیشن به نام کامپتیشن (Competition) معرفی کرده است که عملکرد این خودرو را ارتقا می‌دهد.

به گزارش خودروتک، این مدل، بالاترین عملکرد را در میان تمامی مدل‌های تولیدی R8 دارد و قیمت پایه آن برابر 237,350 دلار اعلام شده است.“این مدل، بالاترین عملکرد را در میان تمامی مدل‌های تولیدی R8 دارد و از تمامی قطعات ساخته شده توسط بخش آئودی اسپرت در آن استفاده شده است. اما طبق ادعای آئودی، کیت بدنه فیبر کربن این خودرو فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه داون‌فورس را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. به این ترتیب، R8 کامپتیشن در سرعت 150 کیلومتربرساعت نسبت به مدل معمولی R8 دو برابر داون‌فورس بیشتری تولید می‌کند. در سرعت 315 کیلومتربرساعت که حداکثر سرعت این خودرو است، R8 کامپتیشن 250 کیلوگرم داون‌فورس ایجاد خواهد کرد که در مقایسه با مدل معمولی این خودرو 100 کیلوگرم بیشتر است.

اگرچه این شرکت آلمانی هنوز وزن خالص این خودرو را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما نسخه کامپتیشن نسبت به مدل معمولی R8 وزن کمتری دارد: رینگ‌های 20 اینچی مشکی رنگ این خودرو که طرحی برگرفته از نسخه GT4 آئودی R8 دارند، سبب کاهش وزن 12 کیلوگرمی شده‌اند و صفحات تیتانیومی برای دفع حرارت لنت ترمزهای کربن سرامیکی، کاهش وزنی 1 کیلوگرمی را در پی داشته است. می‌توان گفت مهندسین آئودی تا جایی که امکان داشته وزن این خودرو را کاهش داده‌اند.

اگرچه آئودی مشخصات فنی R8 کامپتیشن را اعلام نکرده است، اما مدلی از R8 که این پکیج برای آن ارائه شده یعنی مدل V10 پلاس کوپه 602 اسب‌بخار قدرت و 559 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، حداکثر سرعت R8 کامپتیشن نسبت به مدل معمولی کمتر بوده و معادل با 315 کیلومتربرساعت است.

داخل کابین R8 کامپتیشن که برای رانندگی در پیست تنظیم شده است، شاهد غربیلک فرمانی با روکشی از جنس آلکانترا به همراه خطی قرمز رنگ در قسمت بالایی آن و شیفترهای پشت فرمان از جنس فیبرکربن هستیم. همچنین دوخت قرمز صندلی‌های مسابقه‌ای مشکی رنگ تضاد جالبی ایجاد کرده‌اند و استفاده از تودوزی مشکی رنگ نیز به جذابیت فضای داخلی این خودرو افزوده است.

به‌علاوه، می‌توانید پشت فرمان این کوپه آلمانی با سیستم صوتی حرفه‌ای 550 واتی از برند دانمارکی بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) با 13 عدد بلندگو، موسیقی مورد علاقه‌تان را با کیفیتی فوق‌العاده گوش کنید. درست است که مهندسین آئودی در ساخت این نسخه ویژه توجه خاصی به کاهش وزن داشته‌اند، اما ظاهراً این موضوع در مورد سیستم صوتی با 13 بلندگو صدق نمی‌کند.

در خاتمه از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم و سیستم فرمان پویا اشاره کرد.

اگر در ایالات متحده آمریکا باشید، می‌توانید ماه آینده R8 کامپتیشن را از نمایندگی‌های آئودی خریداری کنید که قیمت پایه آن برابر 237,350 دلار اعلام شده است (بدون احتساب 1,250 دلار هزینه حمل و 1,300 دلار مالیات). با این حساب، پکیج کامپتیشن مبلغ قابل توجهی را به مدل V10 پلاس کوپه از R8 با قیمت پایه 194,400 دلار اضافه می‌کند. فقط 10 دستگاه از این نسخه ویژه برای فروش در آمریکا در نظر گرفته شده است که به احتمال زیاد همه این 10 دستگاه سریع به فروش خواهد رفت.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها