کد خبر : 1767

سیویک 600 اسب بخاری که دانشجوها ساختند

سیویک 600 اسب بخاری که دانشجوها ساختند

تیمی 19 نفره از دانشجویان بخش تحقیقات خودرویی دانشگاه کلمسون کارولینای جنوبی اخیرا به سراغ یک دستگاه هوندا سیویک رفته و با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته آن را به اتومبیلی پاک و در عین حال بسیار قدرتمند تبدیل کرده اند.

به گزارش خودروتک، محصول نهایی که Deep Orange 9 نام گرفته، نتیجه چالشی است که دپارتمان تحقیق و توسعه هوندا در آمریکا به راه انداخته بود. در این پروژه تیم دانشجویان تنها نبوده و مشاوره هایی را از شرکت های معروفی چون آیسین، JTEKT، BF Goodrich، ردبول و برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه معروف SEMA دریافت کرده اند.

clemson-students-unveil-600-horsepower-hybrid-race-car-prototype_6

به لطف سیستم چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق نیمه فعال، Deep Orange 9 اتومبیلی ایده آل برای انواع مسیرها و مسابقاتی مثل رالی محسوب می شود. وظیفه تامین نیروی این خودرو بر عهده یک پیشرانه هیبریدی گذاشته شده که در مجموع جدود 600 اسب بخار قدرت دارد.

clemson-students-unveil-600-horsepower-hybrid-race-car-prototype_3

این پیشرانه از یک موتور 2 لیتری سوپرشارژ برای به حرکت در آوردن چرخ های محور عقب و یک موتور برقی برای به حرکت در آودن چرخ های محور جلو تشکیل یافته است. با توجه به تغییر پیشرانه، شاسی هم با فولاد مقاوم تقویت شده است.

تیم توسعه دهنده Deep Orange 9 ادعا دارد که به خاطر بهره گیری از پیشرانه هیبریدی و تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز، مصرف سوخت این خودرو تا 30 درصد بهتر از مدل استاندارد سیویک است.

clemson-students-unveil-600-horsepower-hybrid-race-car-prototype_2

رابرت پروکا (Robert Prucka) یکی از اساتید دانشگاه و مدیر پروژه مورد بحث در اظهار نظری بسیار جالب گفته: طراحی، ساخت و تست یک اتومبیل کاملا کارا در این سطح، دانشجویان ما را صاحب برداشتی ذهنی، مهارت و تجربه ای عملی کرده و به آنها اجازه می دهد راحت تر وارد بازار کار شوند.

clemson-students-unveil-600-horsepower-hybrid-race-car-prototype_5

این اظهارات نمایانگر درکی کاملا درست از نحوه ارتباط دانشگاه با بازار کار بوده و نشان می دهد که تجارب بدست آمده در حین تحصیل در یک کشور پیشرفته تا چه حد دارای اهمیت هستند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها