کد خبر : 1503

اختصاصی خودروتک؛

وقتی از آفرود واقعی حرف می‌زنیم

وقتی از آفرود واقعی حرف می‌زنیم

هیولاهای 6 محور اتفاق جدیدی در دنیای آفرودها نیستند. چند سال پیش مرسدس‌بنز با تغییراتی در G کلاس خود توانست مشهور شود ولی این‌بار دستاورد منحصر به فردی از سوی ژرمن‌ها راهی بازار شده است.

به گزارش خودروتک، اولین پیکاپ رسمی تاریخ مرسدس‌بنز هنوز سال‌های اول زندگی خود را سپری می‌کند. خودرویی به اسم X کلاس که به‌عنوان یک پدیده عجیب و غریب در بین هم‌وطنانش شناخته می‌شود. چراکه اغلب خودروسازان آلمانی سراغ چنین مدلی نمی‌روند. پیکاپ جدید مرسدس‌بنز حالا توسط شرکت تیونینگ Carlex تبدیل به غولی تنومند شده است.

مرسدس بنز 6x6

اکنون می‌توان او را بی‌رقیب و منحصر به فرد دانست. پیکاپ رویایی و تمام آفرودی که به نظر نمی‌رسد کسی بتواند به گرد پایش هم برسد. یک وانت‌بار بلندبالا که به صورت 6 محور متحرک طراحی و تولید شده است. این فقط اضافه شدن یک محور به دفرنسیال استاندارد X کلاس نیست. این خودرو به لحاظ طراحی نیز یک سر و گردن جسورتر و ماجراجوتر نشان می‌دهد.مرسدس بنز 6x6

تا این لحظه اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آن در دسترس نیست. تنها می‌دانیم که زیر کاپوت آن یک پیشرانه گازوئیل‌سوز 3 لیتری شش سیلندر Vشکل با 258 اسب‌بخار نیرو و 550 نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته به سه محور اصلی خودرو منتقل می‌شود.

مرسدس بنز 6x6

این در حالی است که مرسدس‌بنز برای مدل قبلی 6x6 خود از موتوری 5.5 لیتری V8 جفت توربو استفاده می‌کرد. این موتور 536 اسب بخار قدرت و نزدیک به 760 نیوتن متر گشتاور را با خود به همراه دارد تا با اتصال به یک جعبه دنده ی 7 سرعته 7G‌ ترونیک تمام قدرتش را به هر 6 چرخ منتقل کند. این مجموعه قادر است این هیولای 3775 کیلوگرمی را در 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. و سرانجام حداکثر سرعتی که با این 6 چرخ می توان به آن دست یافت 160 کیلومتر بر ساعت است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها