کد خبر : 1342

هر 5.370.000 کیلومتر یک تصادف!

هر 5.370.000 کیلومتر یک تصادف!

با تصادفات منجر به مرگی که اوایل امسال برای محصولات تسلا در حالت اتوپایلوت رخ داد، بحث و جدال های فراوانی بر سر این تکنولوژی و میزان قابل اعتماد بودن آن در محافل مختلف شکل گرفت.

به گزارش خودروتک، از سوی دیگر چندی پیش سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) سپتامبر گذشته با انتشار نتایج مربوط به تست تصادف مدل 3، اعلام کرد که این سدان برقی ایمنی بسیار بالایی داشته و لایق دریافت 5 ستاره از این سازمان است. پس از این موضوع بود که ایلان ماسک در توئیتی از پرداختن به جزئیات بیشتر درباره ایمنی محصولات تسلا خبر داد.

حال با پایان یافتن ماه سپتامبر کمپانی تسلا گزارش فصلی خود را در رابطه با ایمنی محصولاتش منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. از آنجایی که تولیدات این کمپانی همواره به اینترنت وصل هستند، مهندسین می توانند اطلاعات جامعی درباره شرایط هر خودرو و تصادفات رخ داده کسب کنند. علاوه بر این، به لطف چنین قابلیتی امکان گردآوری و تهیه آمارهای مختلف در بازه های زمانی گوناگون وجود دارد.

بر اساس گزارش اخیر تسلا، در سه ماهه گذشته محصولات تسلا با اتوپایلوت فعال، در هر 3.34 میلیون مایل (5.37 میلیون کیلومتر) تصادف یا حادثه ای شبیه به تصادف داشته اند. این رقم در نوع خود بسیار جالب توجه است، چرا که طبق آمار در صورت کنترل توسط رانندگان در هر 1.92 میلیون مایل (3.08 میلیون کیلومتر) یکی از مدل های تسلا تصادف کرده است.

این آمار نشان می دهند که اتوپایلوت تسلا نزدیک به دو برابر ایمن تر و قابل اعتمادتر از رانندگان بوده و کمتر خودروهای تسلا را دچار سانحه می کند.

بد نیست اشاره کنیم طبق داده های NHTSA میانگین صنعت خودرو برابر با یک تصادف در هر 492 هزار مایل (791 هزار کیلومتر) است. با این حساب می توان نتیجه گرفت که سیستم اتوپایلوت نسبت به رانندگان برتری محسوسی داشته و خودروها را به طور امن تری هدایت می کند.

کمپانی تسلا اعلام کرده در گزارش های آینده از سیستم گردآوری و پردازش داده بهبود یافته ای بهره خواهد برد تا اطلاعات بهتری نسبت به مدل هایی که تصادف می کنند، داشته باشد.

با وجود عملکرد تحسین برانگیز اتوپایلوت، تسلا کماکان تاکید می کند که رانندگان هنگام فعال بودن این قابلیت دست های خود را بر روی فرمان حفظ کرده و همواره به مسیر پیش رو توجه کنند. این کمپانی اتوپایلوت را یک سیستم کاملا خودران نمی داند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها