کد خبر : 1256

اختصاصی خودروتک؛

ب‌ام‌و سری هشت 12 سیلندر در راه است

ب‌ام‌و سری هشت 12 سیلندر در راه است

رونمایی از نسل جدید سری 8 بعد از 30 سال، حال و هوایی تازه به بازار اسپرت-لوکس‌های سایز بزرگ بخشید. اکنون خبر می‌رسد که ب‌ام‌و قصد یک تغییر انقلابی در این خودرو را دارد.

به گزارش خودروتک، رونمایی از نسل دوم سری 8 به‌عنوان یک کوپه فول سایز فوق اسپرت و فوق لوکس، کار را برای بقیه اسپرت‌سازان سخت کرده است. خودرویی که با دو پیشرانه راهی بازار می‌شود. نسخه اول نمونه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل گازوئیل‌سوز با 335 اسب‌بخار و 680 نیوتن‌متر گشتاور بود. نسخه بعدی مجهز به یک نیروگاه 4.4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربو با 523 اسب‌بخار نیرو و 750 نیوتن‌متر گشتاور بود.

ب ام و سری 8

به نظر می‌رسد که این خروجی‌ها هنوز هم برای غول‌ساز باواریا چندان کافی نیستند. چراکه تقریباً مطمئن هستیم که ب‌ام‌و در فکر عرضه زودهنگام یک نمونه فوق‌العاده 12 سیلندر V شکل است. خودرویی که گفته می‌شود زیر کاپوت آن قلب حجیم 6 لیتری V12 با 601 اسب‌بخار نیرو و 800 نیوتن‌متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که پیش‌تر روی سری هفت مدل M760Li دیده بودیم.

ب ام و سری 8

ب‌‌ام‌و سری 8 مدل ۲۰۱۹ دارای ۴.۸۴ متر طول، ۱.۹۰ متر عرض، ۱.۳۴ متر ارتفاع و فاصله محوری ۲.۸۲ است. چراغ‌های جلوی LED به‌عنوان امکانات استاندارد ارائه می‌شوند؛ اما مشتریان می‌توانند آن‌ها را با طرح لیزری سفارشی ارتقاء دهند. برای کاهش وزن خودرو، خریداران می‌توانند از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن و پکیج فیبر کربنی موجود که از CFRP برای ورودی‌های هوا، قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر استفاده می‌کند، بهره ببرند.

ب ام و سری 8

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها