کد خبر : 1061

شاسی بلند برقی کیا e-Niro معرفی شد

شاسی بلند برقی کیا e-Niro معرفی شد

مدل جدید از کراس‌اور الکتریکی کیا نیرو با نام e-Niro عرضه می‌شود. این محصول می‌تواند با یک شارژ کامل، ۴۸۰ کیلومتر مسافت طی کند.

به گزارش خودروتک، گروه کیا-هیوندای مدتی است که محصولات تمام برقی خود را به بازار معرفی کرده‌اند. از بین این مدل‌ها باید به هیوندای کونا الکتریکی اشاره کرد که در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه شده است و توانست در شعاع حرکتی‌، شورلت بولت EV را که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی این کشور است، شکست دهد. گروه کیا-هیوندای محصولی جدید در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. این مدل، نسخه‌ی الکتریکی کراس‌اور نیرو است. در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، کیا از نسخه‌ی الکتریکی نیرو که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده‌ است رونمایی کرد. البته قبلا نیز اعلام شده بود که کیا چنین خودرویی را به پاریس می‌آورد چراکه مدتی قبل از نیرو الکتریکی در کشور کره رونمایی شده بود. 

 

Kia e-Niro

در کالبد کیا E نیرو، یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متر قرار گرفته است. این پیشرانه‌ی الکتریکی دقیقا مشابه پیشرانه‌ی الکتریکی مورد استفاده در هیوندای کونا است. برای تامین انرژی مورد نیاز برای این موتور می‌توان دو نوع باتری انتخاب کرد. باتری بزرگ‌تر دارای ظرفیت ۶۴ کیلووات ساعات و باتری کوچک‌تر دارای ظرفیت ۳۹.۲ کیلووات ساعت است. در صورت سفارش باتری کوچک‌تر قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی نیز کاهش پیدا می‌کند. بنا بر اعلام کیا موتورز، کیا E نیرو با باتری بزرگ‌تر می‌تواند با هر بار شارژ مسافت ۴۸۰ کیلومتر را طی کند و شعاع حرکتی این خودرو مورد تایید موسسه‌ی اروپایی WATP است.

Kia e-Niro

در بازار آمریکا ممکن است شعاع حرکتی کمی پایین‌تر باشد اما در هر صورت بهتر از شعاع حرکتی ۴۱۲ کیلومتری هیوندای کونا الکتریکی خواهد بود. استفاده از سیستم بازیابی انرژی ترمز‌ها سبب می‌شود تا کیا E نیرو بتواند بخشی از انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از ترمزگیری تامین کند تا انرژی ذخیره، افزایش پیدا کند.

Kia e-Niro

در بخش طراحی ظاهری نیز گرچه E نیرو تفاوت عمده‌ای با نسخه‌ی استاندارد نیرو ندارد اما با دقت در جزئیات می‌توان به برخی تفاوت‌ها پی‌برد. پورت شارژر در جلو پنجره، مهمترین تفاوت است. البته در خودروهای برقی به دلیل حذف پیشرانه‌ی احتراقی نیازی به ورود هوا به داخل کاپوت وجود ندارد. طراحی سپر نیز کمی متفاوت است اما طراحی بخش عقب و چراغ‌های LED آن با سایر مدل‌های نیرو یکسان است.

در داخل کابین نیز وضعیت به همین ترتیب است و شاهد طراحی یکسان با سایر مدل‌های نیرو هستیم. البته به دلیل عدم نیاز به جعبه دنده در خودروهای برقی دیگر تونل جعبه دنده در کابین کیا E نیرو موجود نیست و اهرم تعویض دنده‌ نیز با یک کلید چرخان جایگزین شده است. این مورد سبب شده تا فضای داخل کابین افزایش پیدا کند و  کنسول وسطی تبدیل به مکانی مناسب برای قرار دادن اشیا شود.

Kia e-Niro

برای داخل کابین کیا E نیرو، سیستم نورپردازی داخلی نیز تعبیه شده است که می‌توان آنرا از بین شش رنگ مختلف انتخاب کرد. همچنین تزئینات آبی رنگ در داخل کابین به چشم می‌خورد که یادآور برقی بودن این خودرو هستند. از نظر امکانات نیز باید به تودوزی چرم، نمایشگر ۷ اینچی سیستم مولتی‌مدیا و پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی اشاره کرد. یک نکته‌ی جالب توجه نیز این است که برای تودروزی چرمی داخل خودرو نیز می‌توان چرم مصنوعی یا طبیعی انتخاب کرد. در بحث ایمنی نیز کیا E نیرو فهرست مناسبی ارائه می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز خودکار اظطراری، سیستم هشدار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار تصادف از جلو در این خودرو موجود است.

Kia e-Niro

کیا E نیرو پیش از پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد و با کمی فاصله عرضه‌ی آن در بازار آمریکا آغاز می‌شود. البته قبلا کیا موتورز در وبسایت خود اعلام کرده بود که تا پیش از پایان سال، مدل جدید e-Niro در بازار آمریکا نیز  عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها