کد خبر : 10259

برابهام BT62 ، غریبه ای که یک میلیون دلار قیمت دارد + تصاویر

برابهام BT62 ، غریبه ای که یک میلیون دلار قیمت دارد + تصاویر

برابهام BT62 تا پیش از این، اجازه‌ی تردد در خیابان‌ها نداشت و تنها مخصوص پیست بود. اما این شرکت بالاخره نسخه‌ی خیابانی از این سوپراسپرت را نیز معرفی کرد.

به گزارش خودروتک، خریداران خودروی سوپراسپرت برابهام BT62 از این پس می‌توانند نسخه‌ی مجاز برای تردد در خیابان این خودرو را نیز خریداری کنند. تولید این مدل در پی درخواست تعدادی از مشتریان این شرکت انجام شد که می‌خواستند خودروی خاص خود را به‌جز در پیست مسابقه، در خیابان نیز مورد استفاده قرار دهند.

به گفته‌ی دن مارکس، مدیر بخش تجاری شرکت برابهام (Brabham) خودروهای این شرکت تولید بسیار محدودی دارند و تنها بر اساس سفارش مشتری ساخته می‌شوند ولی این شرکت می‌خواهد تا جای ممکن به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهد تا بتواند طیف بیشتری از افراد متمول را به سمت خود جذب کند.

brabham bt62

به گفته‌ی این شرکت خودروسازی، نسخه‌ی خیابانی برابهام BT62 به‌گونه‌ای مهندسی شده است که توانایی‌های حرکتی آن تا حد امکان نزدیک به نسخه‌ی مخصوص پیست باشد.

تغییراتی که در نسخه‌ی خیابانی BT62 اعمال شده‌اند، شامل افزایش ارتفاع کف خودرو از سطح زمین با استفاده از یک کیت لیفت در محورهای جلو و عقب و افزایش دور قفل فرمان هستند؛ چون فرمان مدل مخصوص پیست بسیار تیز بوده و چندان مناسب خیابان و جاده نیست.

امکانات استاندارد BT62 نیز شامل سیستم تهویه‌ی مطبوع، ایموبلایزر و تودوزی جدید هستند. وزن مدل خیابانی BT62 از مدل مخصوص پیست بیشتر است اما سازنده عدد دقیق این افزایش وزن را اعلام نکرده است.

brabham bt62

برابهام BT62 به یک پیشرانه‌ی ۵.۴ لیتری ۸ سیلندر مجهز است که فاقد هرگونه سیستم پرخوران بوده و می‌تواند ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده‌ی مورد استفاده در این خودرو ۶سرعته‌ی سکوئنشال همانند خودروهای مسابقه‌ای است و نیروی پیشرانه را به محور عقب انتقال می‌دهد.

brabham bt62

قیمت مدل استاندارد برابهام که با آن تنها می‌توان در پیست‌های مسابقه تردد کرد، یک میلیون دلار است و برابهام اعلام کرده که مدل مجاز برای تردد در خیابان ۲۶۶ هزار دلار قیمت بیشتری نیز دارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها