کد خبر : 10234

جشن تولد 30 سالگی مزدا Miata

جشن تولد 30 سالگی مزدا Miata

مزدا در نمایشگاه شیکاگو، با رونمایی نسخه‌ی Anniversary رودستر دوسرنشین و محبوب MX-5، سی‌امین سالگرد عرضه‌ی این محصول را جشن گرفت.

به گزارش خودروتک، از زمان عرضه‌ی اولین نسخه‌ی مزدا، سی سال می‌گذرد. خودرویی که در نمایشگاه شیکاگو سال ۱۹۸۹ به معرض دید عموم درآمد؛ مزدا میاتا 30th Anniversary Edition با رنگ نارنجی مسابقه‌ای معرفی شد. قرار است فقط ۳۰۰۰ نسخه از این محصول تولید شود که از بین آن‌ها ۵۰۰ نمونه به ایالات متحده اختصاص دارد.

مزدا میاتا MX5

کالیپر‌های ترمز میاتا Anniversary هم به رنگ نارنجی خاص بدنه دیده می‌شوند؛ جایی که درخشش برند‌ برمبو مشهود است. ترمز‌ها پشت رینگ ۱۷ اینچی قرار دارند و خودرو به سیستم انتقال قدرت دستی به‌صورت استاندارد و همین طور کمک‌فنر‌های بیلشتاین به منظور بهبود فرمان‌پذیری، مجهز شده است.

به محض ورود به فضای داخلی هم رنگ نارنجی روی صندلی‌، در‌ها، داشبورد و دسته‌دنده دیده می‌شود و همه نسخه‌های MX-5 30th Anniversary Edition به صندلی‌های ریکارو مجهز هستند. سیستم صوتی بوز و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی مزدا کانکت به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد، از سایر امکانات این بخش هستند.

مزدا میاتا MX5

پکیج 30th Anniversary برای گران‌ترین نسخه‌ی MX-5 (گرند تورینگ) در نظر گرفته شده است و بیش از ۴۲۰۰ دلار به قیمت آن می‌افزاید. به این ترتیب این خودرو با سافت تاپ در حدود ۳۴,۹۹۵ دلار و و هاردتاپ، ۳۷,۵۹۵ دلار قیمت دارد. تنها آپشن موجود، جعبه‌دنده ۶ سرعته‌ی خودکار است که جایگزین نمونه‌ی دستی می‌شود و به قیمت رودستر ۵۰۰ و به قیمت نسخه‌ی هاردتاپ، حدود ۴۰۰ دلار اضافه می‌کند.

نسخه‌هایی که به بازار ایالات متحده اختصاص دارد از پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری خطی و چهار سیلندر مزدا با قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر قدرت می‌گیرند. باتوجه‌به محبوبیت این خودرو بین علاقه‌مندان، تقریبا ۴ ساعت پس از عرضه و امکان رزرو این محصول تمامی ۵۰۰ نسخه‌ی ایالات متحده خریداری شدند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها