کد خبر : 10194

تویوتا سوپرا نیامده تیون شد

تویوتا سوپرا نیامده تیون شد

بخش خودروهای اسپرت تویوتا که TRD نام دارد، اخیراً محصولات این شرکت را یکی پس از دیگری دستخوش تحول نموده است. در نمایشگاه خودرو شیکاگو که در هفته جاری برگزار می‌شود این بخش چهار محصول معرفی کرد. اما اکنون و از آن سوی اقیانوس آرام خبر جدید و جنجالی دیگری منتشر شده مبنی براینکه نوبت به سوپرا، جدیدترین محصول تویوتا رسیده تا زیر دستان توانای TRD به خودروی هیجان‌انگیزتری تبدیل شود.

به گزارش خودروتک، در اولین گام از تغییرات، TRD توجه خود را به استایل این خودرو و بهبود آیرودینامیک بدنه آن معطوف کرده است.

بخش TRD محصول تازه خود را در جریان نمایشگاه خودرو اوزاکا 2019 معرفی خواهد کرد. البته تویوتا سوپرا GR دست پروده TRD هنوز در حد کانسپت است و نمی‌توان با اطمینان بیان کرد که آیا مشتریان امکان سفارش چنین مجموعه‌ای بر روی خودروی خود را خواهند داشت یا خیر.

در اولین گام از تغییرات، TRD توجه خود را به استایل این خودرو و بهبود آیرودینامیک بدنه آن معطوف کرده که برای تحقق این امر قطعاتی اضافه روی بدنه این خودرو مانند اسپویلرهای جلو و رکاب جانبی نصب شده که البته با هدف پرهیز از افزایش وزن احتمالی، از ماده فیبرکربن ساخته شده‌اند.

برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان قطعات جدید با طراحی کلی بدنه، TRD دست به کار شده و مجموعه جدیدی از رینگ‌های 19 اینچی سبک وزن آلومینیومی طراحی کرده که مشکی رنگ بوده و با تایرهای میشلین پوشیده شده‌اند.

TRD بخش فنی این خودرو را بدون تغییر باقی گذاشته و همچنان پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر و مجهز به توربوشارژر با قدرت 258 اسب بخار و همچنین پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ نیز روی با قدرت 335 اسب بخار برای آن قابل سفارش است. این پیشرانه‌ها حاصل همکاری مشترک تویوتا با شرکت ب ام و است.

با اینکه هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی تویوتا بیان نشده، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در تابستان امسال اولین نمونه‌ها از تویوتا سوپرا TRD به دست مشتریان برسد. البته با توجه به قابلیت‌های بالقوه سوپرا برای پذیرش انواع و اقسام تغییرات، می‌توان حدس زد که در دوره آینده نمایشگاه SEMA (که مخصوص نمایش خودروهای تقویت شده است) شاهد حضور مجموعه‌ای از تویوتا سوپراهای تیونینگ شده باشیم.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها