کد خبر : 10184

ب ام و i4 لو رفت

ب ام و i4 لو رفت

به نظر می‌رسد شرکت ب ام و توسعه مدل تمام برقی i4 را سرعت بخشیده است. گواه این امر، تصاویر جاسوسی است که اخیراً و برای اولین بار از نسخه پروتوتایپ این سدان اسپرت در خیابان به ثبت رسیده است، در حالی که پیش از این فقط i4 را در یک تریلر تبلیغاتی دیده بودیم.

به گزارش خودروتک، سدان برقی i4 بر پایه پلتفرم ماژولار ب ام و موسوم به CLAR ساخته خواهد شد، پلتفرمی که برای اولین بار سال 2015 در سری 7 مورد استفاده قرار گرفت.

تصاویری که مشاهده می‌کنید، اولین تصاویر جاسوسی ثبت شده از ب ام و i4 مدل 2021 هستند که به زودی وارد بازار سدان های اسپرت برقی خواهد شد. این خودرو، سری i از محصولات این خودروساز آلمانی را یک مرحله فراتر خواهد برد و به نظر می‌رسد زمانی که i4 وارد بازار شود، رقیبی سرسخت برای تسلا مدل 3 محسوب خواهد شد.

عجیب‌ترین موضوع درباره ب ام و i4 سبک طراحی آن است. به نظر می‌رسد طرح این سدان برقی آنطور که انتظار می رود مدرن و آینده‌نگرانه نیست. در واقع i4 بیشتر شبیه به یک سری 4 گرن کوپه است تا یک نسخه چهار در از ب ام و i8.

از خصوصیات ظاهری احتمالی i4 می‌توان به جلوپنجره‌ای که مخصوص مدل‌های i بوده و دستگیره درها با طرحی منحصربه‌فرد اشاره کرد. همانطور که این خودروساز آلمانی پیش از این اعلام کرده بود، سدان برقی i4 الهام گرفته از مدل کانسپت ب ام و به نام آی ویژن داینامیکس (i Vision Dynamics) است. این مدل مفهومی که سال 2017 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی شد، یک گرن‌کوپه چهار در بوده که بُرد آن به 600 کیلومتر می‌رسد. ب ام و حداکثر سرعت این کانسپت زیبا را بیش از 200 کیلومتر برساعت اعلام کرده و آی ویژِن داینامیکس می‌تواند در عرض 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. البته واضح است که نسخه تولید انبوه i4 در زمینه طراحی به اندازه این مدل کانسپت تهاجمی یا استثنایی نخواهد بود.

سدان برقی i4 بر پایه پلتفرم ماژولار ب ام و موسوم به CLAR ساخته خواهد شد، پلتفرمی که برای اولین بار سال 2015 در سری 7 مورد استفاده قرار گرفت. طبق برخی گزارشات منتشر شده، i4 به عنوان یکی از مدل‌های خانواده سری 4 عرضه خواهد شد. این خودروساز آلمانی به خریداران ب ام و i4 مدل 2021 امکان انتخاب میان یکی از دو نسخه دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک را خواهد داد. در مدل پایه i4، یک موتور برقی در قسمت جلو وجود خواهد داشت که نیروی حاصل از آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با این حساب، می‌توان انتظار داشت این سدان اسپرت برقی تجربه رانندگی پویا و لذت‌بخشی را ارائه دهد.

اما در مدل گران‌قیمت‌تر، دو موتور برقی وجود خواهد داشت که هر کدام به یکی از محورها متصل هستند. طبق ادعای شرکت ب ام و، بُرد سدان برقی i4 تا 700 کیلومتر خواهد بود و این خودرو در زمینه شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت در کلاس خودش بهترین رقم را به ثبت خواهد رساند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها