کد خبر : 10120

ویرایش منحصر به فرد بوگاتی شیرون رونمایی شد

ویرایش منحصر به فرد بوگاتی شیرون رونمایی شد

بوگاتی به مناسبت صد و دهمین سال تأسیس خود نسخه‌ای خاص از ابرخودروی شیرون را به نام 110 Ans معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک، امسال سال ویژه‌ای برای بوگاتی است چون این خودروساز شمع ۱۱۰ سالگی تأسیس خود را فوت خواهد کرد و برای پاسداشت این رویداد مهم مدلی ویژه از ابر خودروی شیرون اسپرت با نام 110 Ans رونمایی کرده است. این خودروی تولید محدود براساس نسخه‌ی اسپرت بوگاتی شیرون ساخته شده است و تنها ۲۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. همگی این خودروها به رنگ آبی مات هستند که بوگاتی این رنگ را Steel Blue می‌نامد. درکنار این رنگ خاص بدنه، از تزیینات فیبر کربنی نیز در بخش‌های مختلف بدنه استفاده شده است و یک پرچم فرانسه نیز روی آینه‌های جانبی به چشم می‌خورد.

Bugatti Chiron Sport 110 ans

بوگاتی شیرون اسپرت 110 Ans به رینگ‌های جدید آلیاژی به رنگ مشکی مات مجهز است که کالیپرهای ترمز مسابقه‌ای آبی رنگ را درون خود جای داده‌اند. داخل اتاق نیز ترکیب رنگی مشابه بیرون خود مشاهده می‌شود و تودوزی کابین تماما از چرم و آلکانترا آبی تیره پوشیده شده است. بخش‌های تزیینی کابین به رنگ فیبر کربنی هستند و روی صندلی‌ها نیز یک نوار به رنگ پرچم کشور فرانسه به چشم می‌خورد. در انتها نیز بوگاتی برای یادآوری خاص بودن این مدل روی پشت سری‌ها نشان 110 Ans Bugatti را حک کرده است.

Bugatti Chiron Sport 110 ans

بوگاتی برای ادای احترام به محصولات تماما دست‌ساز خود یک پلاک آلومینیومی با نمایش شماره دستگاه تولیدی را روی فضای بین صندلی‌ها یعنی کنسول وسط نصب کرده است. سقف این مدل از نوع شیشه‌ای ثابت است که بوگاتی آن را به‌صورت استاندارد در این مدل عرضه می‌کند اما روی سایر نسخه‌های شیرون به‌عنوان یک آپشن اضافی باید آن را سفارش داد. این سقف شیشه‌ای برخلاف بسیاری از خودروها به‌صورت دو تکه است و یک شیشه در بالای سر راننده و یک شیشه‌ی دیگر بالای سر سرنشین قرار دارد.

تأمین نیروی مورد نیاز این شیرون بر عهده‌ی یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر وی شکل با حجم ۸ لیتر است که به کمک چهار عدد توربوشارژر خود می‌تواند ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. همان‌طور که می‌بینید بوگاتی تغییری در پیشرانه‌ی این خودرو اعمال نکرده و دلیل آن قطعا کافی بودن قدرت موتور شیرون اسپرت است. به احتمال بسیار قوی در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۹ شاهد نمایش عمومی بوگاتی شیرون اسپرت 110 Ans خواهیم بود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها