کد خبر : 1008

اشکودا RS هیبریدی رونمایی شد

 اشکودا RS هیبریدی رونمایی شد

همزمان با گشایش نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸، اشکودا از هاچ‌بک مفهومی ویژن RS رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک، اشکودا از جدیدترین هاچ‌بک مفهومی خود با نام ویژن RS در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد؛ اشکودا ویژن RS به عنوان خودرویی پنج‌در، در کلاس محصولات کامپکت این خودروساز جای می‌گیرد. همزمان با رونمایی از خودروی مفهومی اشکودا ویژن (Skoda vision RS)، محصول جدید دیگری نیز با نام کودیاک آر‌.اس (Kodiaq RS) در نمایشگاه خودرو پاریس برای علاقه‌مندان معرفی خواهد شد. ظاهر طراحی مفهومی اشکودا ویژن RS، شباهت زیادی با مدل گذشته رپید (Rapid) دارد؛ آن‌طور که گفته می‌شود، اشکودا قصد دارد مدل تولیدی آینده خود را بر مبنای ویژن RS و برای رقابت با فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس در کلاس هاچ‌بک بسازد. با توجه به ظاهر طراحی این هاچ‌بک مفهومی، می‌توان به ایده‌های اشکودا برای رقابت در سطح جهانی دست یافت.

Skoda Vision RS Concept

با نگاهی گذرا می‌توان به جذابیت بسیار زیاد هاچ‌بک مفهومی ویژن RS نسبت به اشکودا رپید و رپید اسپیس‌بک که در حال حاضر به فروش می‌رسند، پی برد. اشکودا ویژن RS از زبان طراحی جدیدی نسبت به مدل‌های گذشته این خودروساز بهره می‌برد که در عین شیک بودن، قادر است انتظارات مشتریان را نیز برآورده کند. ابعاد هاچ‌بک به ۴۳۵۶ میلی‌متر طول، ۱۴۳۱ میلی‌متر ارتفاع و ۱۸۱۰ میلی‌متر عرض می‌رسد، در حالی که فاصله بین دو محور آن به ۲۶۵۰ میلی‌متر محدود می‌شود. چنین ابعادی باعث می‌شود تا ویژن RS طول و عرض بالاتر در ترکیب با ارتفاع پایین‌تر نسبت به رپید اسپیس‌بک داشته باشد که انتظار می‌رود نسخه تولیدی آن تا سال آینده به بازار عرضه شود. حجم محفظه بار خودروی مفهومی اشکودا ویژن RS به ۴۳۰ لیتر می‌رسد که تقریبا ۱۵ لیتر بیش‌تر از رپید اسپیس‌بک است. 

Skoda Vision RS Hybrid Concept / هاچ‌بک مفهومی هیبریدی اشکودا ویژن RS

جدا از طراحی امیدوارکننده در فضای داخلی و خارجی هاچ‌بک، اشکودا ویژن RS توجه خود را به سیستم محرکه هیبریدی متمرکز می‌کند که ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری TSI با موتور الکتریکی است. سیستم محرکه هیبریدی هاچ‌بک مفهومی دارای قدرت ترکیبی ۲۴۱ اسب بخار خواهد بود که قادر است در ۷.۱ ثانیه آن را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در حالی که بیشینه سرعت ویژن RS به حداکثر ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Skoda Vision RS Hybrid Concept / هاچ‌بک مفهومی هیبریدی اشکودا ویژن RS

هاچ‌بک اشکودا ویژن RS از پکیج باتری لیتیوم یون ۱۳ کیلووات ساعت بهره می‌برد که در زمان ۲ و نیم ساعت به طور کامل شارژ می‌شود؛ شعاع حرکتی آن نیز در حالت تمام برقی به ۷۰ کیلومتر می‌رسد. اشکودا ویژن RS‌ یک خودروی هیبریدی است، به این معنی که قادر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد بود و میزان تولید دی‌اکسیدکربن آن به ۳۳ گرم بر کیلومتر محدود می‌شود. 

Skoda Vision RS Hybrid Concept / هاچ‌بک مفهومی هیبریدی اشکودا ویژن RS

در پاریس، اشکودا همچنین محصولاتی مانند اکتاویا جی-تک (Octavia G-TEC)، کاروک اسکوت (Karoq Scout) و کاروک اسپرت‌لاین (Karoq Sportline) را نیز برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها