کد خبر : 8999

فرمول یک/ مقایسه استعداد لوئیس همیلتون با سباستین فتل

فرمول یک/ مقایسه استعداد لوئیس همیلتون با سباستین فتل

راننده ی سابق فرمول یک، ادی ارواین سباستین فتل را راننده ای دانست که فقط به یک روش می تواند پیش برود و موفقیت کسب کند و بیش از حد درباره ی او اغراق شده است.

به گزارش خودروتک، راننده ی بریتانیایی سابقه ی رانندگی برای فراری را در کارنامه دارد و در 2002 از فرمول یک بازنشسته شده است اما از موضع خود درباره ی راننده ی آلمانی عقب نکشیده و پیش از این درباره ی فتل گفته بود که او یک بچه بداخلاق و لوس است.

ارواین اذعان کرد: به نظر من فتل راننده ی خوبیست اما من او را به عنوان قهرمان چهار دوره فرمول یک نمی بینم. فکر می کنم که درباره ی او بسیار اغراق شده و او فقط به یک روش می تواند قهرمانی کسب کند اما لوئیس بسیار بااستعدادتر است.

فتل خوب است اگر در جلوی همه باشد و هیچ کس برای مسابقه دادن با او وجود نداشته باشد. وقتی که به مسابقه ی لوئیس نگاه می کنید، می بینید که او بر روی رقابت تمرکز دارد و اینکه بتواند جلوتر از بقیه باشد. فتل وقتی با کسی رقابت می کند، بیشتر از همه بر روی طرف مقابل تمرکز می کند که به کدام طرف می رود و به ناچار با طرف تصادف می کند و تقریبا این موضوع همیشه اتفاق افتاده است.

مایکل شوماخر و ادی ارواین

مایکل شوماخر و ادی ارواین

لوئیس همیلتون نسبت به فتل بیشتر توجه ارواین را جلب کرده اما این دو قابل مقایسه با هم تیمی سابق ارواین، مایکل شوماخر نیستند: به نظر من لوئیس در یک سطح متفاوتی نسبت به بقیه قرار دارد اما او در سطح مایکل نیست و فکر نمی کنم حتی بتواند نزدیک او باشد با اینکه پیروزی های زیادی بدست آورده است. او بهترین ماشین را در اختیار دارد و نسبت به گذشته مسابقات بیشتری وجود دارد که همه ی این ها قابل بحث است.

هر روز مایکل مانند سنا رقابتی بوده اما لوئیس نیز روزهای افت خودش را داشته است. اگر شما نگاهی به دو سال باتن و همیلتون بیاندازید، مشاهده می کنید که باتن [از لحاظ کسب امتیاز] برتر بوده است. هیچ کس چنین کاری را با مایکل نکرد و سطح عملکردش همواره بالاتر بوده است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها