کد خبر : 9554

علت ریزش امروز قیمت طلا و سکه تشریح شد

علت ریزش امروز قیمت طلا و سکه تشریح شد

قیمت سکه در بازار آزاد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است؛ کشتی آرای علت اصلی کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه را کاهش قیمت ارز می داند.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت ها در بازار کاهش چشم گیری نسبت به هفته قبل داشته است.

وی از کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه همزمان با کاهش قیمت ها در این بازار خبر داد و گفت: هر زمان قیمت ها در بازار نزولی باشد، تقاضا برای خرید هم کم می شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تاکید دارد که قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافته است ولی به دلیل کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه سیر نزولی را پیش گرفته اند.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته قبل کاهش  یافته است؛ برهمین اساس در لحظه تنظیم این خبر، در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 4 میلیون و 100 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 950 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 250 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و  360 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 752 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 368 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1318 دلار معامله می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها