کد خبر : 12890

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ امروز یکشنبه 19 اسفند

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت؟ امروز یکشنبه 19 اسفند

در دومین روز هفته همانند شنبه بازار طلا و ارز روز آرامی را سپری کرد و دامنه نوسانات نسبت به دیروز نیز کمتر شده بود. برخلاف روز گذشته، امروز قیمت‌ها اندکی کاهش یافتند و دلار آمریکا به مرز ۱۳ هزار تومان بازگشت، سکه در نیمه پایین کانال ۴.۵ میلیون قرار گرفت و طلای آبشده بالای مرز ۱.۸ میلیونی واقع شد.

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته قیمت‌ها در بازار طلا و ارز پایتخت اندکی افزایش را تجربه کردند اما به صورت کلی میزان نوسان قیمت‌ها کم بود. البته قیمت سکه نسبت به قیمت ارز و طلای آبشده تغییرات بیشتری را تجربه کرد و تا 100 هزار تومان افزایش را نیز تجربه کرد.

امروز یکشنبه 19 اسفندماه بازار با افزایش اندک قیمت‌ها بازگشایی شد اما با آغاز معاملات پتانسیل افزایش بیشتر قیمت وجود نداشت و نرخ‌ها وارد مدار نزولی شدند. اگرچه شیب نزولی قیمت‌ها بسیار ملایم بود اما نهایتاً قیمت‌ها نسبت به ارقام نهایی در روز گذشته کممتر شدند.

دیروز افزایش نامتناسب سکه تحت تاثیر دو عامل عمده رقم خورد. بازار سکه هم از سوی افزایش دلار در بازار داخلی تحریک شده بود و هم از سوی بازارهای جهانی و رشد بهای اونس در روز جمعه. اما امروز هم سیگنال افزایشی در بازار سکه وجود نداشت، هم اثر اونس تخلیه شده بود و معامله گران در انتظار آغاز فعالیت بازارهای جهانی از روز دوشنبه بودند.

از سوی دیگر دلار در معاملات امروز پتانسیلی برای رشد قیمت از خود نشان نمی داد. امروز تقاضای چندانی برای خرید ارز در بازار وجود نداشت و معدود خریداران نیز بیشتر به دنبال تهیه ارز اندکی برای سفر خود بودند و در این میان بازار لیر داغ‌تر از باقی ارزهای خارجی بود. به همین دلیل لیر ترکیه امروز 100 تومان افزایش قیمت داشت.

برخی فعالان بازار معتقدند بیشتر افرادی که قصد خرید دلار داشتند، در همان روزهای ابتدایی اسفندماه وارد بازار شدند؛ در نتیجه بازار در روزهای اخیر که به انتهای سال نزدیک می شویم، با تقاضای چندانی مواجه نیست. شرکت های تجاری نیز گویا بیشتر سعی می کنند ارز خود را از سامانه نیما تهیه کنند.

بخش دیگری از فعالان بازار بر این باورند که آرامش روزهای اخیر بازار نیز موجب شده است که نوسان گیران فعالیت خود را کاهش دهند و چشم افراد عادی نیز از بازار دورتر شود.

همچنین امروز بازارساز در زمینه قیمت گذاری دلار به گونه‌ای عمل کرد که فرصت آربیتراژی در بازار به وجود نیاید و از این طریق از ورود تقاضای کاذب به بازار جلوگیری کرد.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) شنبه با قیمت 4 میلیون و 560 هزار تومان به کار خود پایان داد و امروز با نرخ 4 میلیون و 575 هزار تومان بازگشایی شد. با آغاز معاملات بازار به سیر نزولی قیمت‌ها و نیمه پایین کانال 4.5 میلیونی بازگشت. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4.30 بعدازظهر) قیمت سکه طرح جدید 4 میلیون و 545 هزار تومان است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 430 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 480 هزار تومان و ربع‌سکه 1 میلیون و 620 هزار تومان بود. سکه گرمی نیز 860 هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده انتهای روز گذشته نهایتاً نرخ 1 میلیون و 816 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با قیمت 1 میلیون و 821 هزار تومان کار خود را آغاز کرد. طلای آبشده در ادامه به سمت کاهش قیمت تغییر مسیر داد و تا 1 میلیون و 800 هزار تومان نیز کاهش یافت. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4.30 بعدازظهر) مثقال طلای آبشده 1 میلیون و 808 هزار تومان است.

اونس طلا در روز تعطیل بازار جهانی 1298 دلار بود. بعدازظهر در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار زیر 420 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار زیر 560 هزار تومان است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

دلار در صرافی ملی امروز با نرخ 13 هزار و 50 تومان برای خرید و 13 هزار و 150 تومان برای فروش آغاز به کار کرد اما بعدازظهر نرخ 12 هزار 950 تومان برای خرید و 13 هزار و 50 تومان برای فروش را روی تابلوی خود برد. صرافی ملی برای خرید و فروش ارز مسافرتی (یورو) بعدازظهر نرخ 14 هزار و 950 تومان و 15 هزار و 50 تومان را ثبت کرد.

دلار آمریکا در بازار غیررسمی روز گذشته در محدوده 13 هزار و 200 تومان به کار خود پایان داد و امروز هر دلار در بازار آزاد با نرخ 13 هزار و 280 تومان آغاز به کار کرد. بعدازظهر امروز به محدوده 13 هزار و 100 تومان بازگشت و در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 4.30 بعدازظهر)  دلار آمریکا به 13هزار و 120 تومان رسیده‌است.

پوند انگلیس  بعدازظهر در صرافی‌ها در مرز 17 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ حواله درهم امارات  در بازار آزاد از نیمه پایین کانال  3600 تومانی به نیمه بالای کانال 3500 تومانی منتقل شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها