کد خبر : 11853

بانک فرهنگیان به دیگران وام میلیاردی نمی دهد که بخورند!

بانک فرهنگیان به دیگران وام میلیاردی نمی دهد که بخورند!

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به افتتاح سالانه یک پتروشیمی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ و سودآوری چشمگیر از سال ۹۹ درباره افتتاح بانک ویژه فرهنگیان توضیحاتی داد.

مهدی نیکدل در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه سود صندوق ذخیره فرهنگیان در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است، اظهار کرد: سال گذشته میزان سود این صندوق 280 میلیارد تومان بود که  امسال به 622 میلیارد تومان رسیده است و این همان سود قابل تقسیم میان فرهنگیان است.

از سال 99 تا 1401 هر سال یک پتروشیمی افتتاح می‌شود

وی افزود: از سال آینده هر سال یک پتروشیمی جدید به مدار می‌آید به گونه‌ای که تا پایان سال 98 پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، سال 99 پتروشیمی سبلان،  1400 پتروشیمی دنا و سال 1401 پتروشیمی سیراف افتتاح می‌شود؛ عمده سرمایه‌گذاری‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه پتروشیمی خواهد بود چراکه پرسود است.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

سودآوری چشمگیر از سال 99

 مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ممکن است سال آینده به دلیل اینکه پتروشیمی کیمیای پارس نیمه دوم سال به بهره‌برداری می‌رسد میزان سوددهی صندوق همانند امسال باشد اما از سال 99 سودآوری صندوق چشمگیر خواهد بود.

نیکدل در ادامه در پاسخ به این پرسش که" طرح کارت اعتباری فرهنگیان تا چه اندازه جدی است و تا به امروز چند نفر از آن بهره‌مند شده‌اند؟" عنوان کرد: این پروژه فعلاً به صورت پایلوت در استان خراسان اجرا می‌شود و در قالب آن کارت اعتباری به مبلغ 3 میلیون تومان در اختیار فرهنگیان عضو صندوق قرار می‌گیرد، در نظر داریم این طرح را در سراسر کشور توسعه دهیم اما اجرای آن بستگی به همکاری بانک‌ها با ما دارد و با اجرای آن به جای اینکه فرهنگیان به دنبال دریافت وام از بانک‌ها باشند از کارت اعتباری بهره‌مند می‌شوند تا برای فعالیت‌های ضروری از آن استفاده کنند.

تجربه بانک سرمایه و بازهم افتتاح بانک فرهنگیان؟

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: شرکت هواپیمایی از صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز افتتاح نشده است و جزو برنامه‌های آینده است همچنین اگر مجلس شورای اسلامی موافقت کند بانک فرهنگیان را افتتاح خواهیم کرد البته دو کمیسیون مجلس با این موضوع موافقت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که " فرهنگیان یک بار تجربه بانک سرمایه را داشتند که نتوانست به ذینفعان اصلی خود یعنی فرهنگیان خدمات قابل قبولی ارائه دهد بر چه اساس مجدد به دنبال افتتاح بانک دیگری هستید؟" عنوان کرد: بانک سرمایه چون سهامدار غیر وارد آن شد تا حدودی از دست آموزش و پرورش خارج شد اما در بانک فرهنگیان باید وجوه فرهنگیان گردش داشته باشد و به آنها سرویس دهد به عنوان مثال به دنبال کارهای ویژه نباشد بلکه با کارهای کوچک به دنبال ارائه خدمات و اعطای وام به فرهنگیان باشد تا برای دریافت وام گرفتار بانک‌های دیگر نشوند  نه اینکه وام‌های میلیاردی به دیگران بدهد که بخورند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها