کد خبر : 11139

تیم جادوگر با سرعت نور در مسیر سقوط

تیم جادوگر با سرعت نور در مسیر سقوط

در نقطه نقطه رشت اکنون صحبت از سپیدرود است و تیمی که یواش که نه، با بالاترین سرعت ممکن در مسیر سقوط قرار گرفته است.

حتی تداوم مسیر فصل گذشته برای سپیدرود در دستیابی به امتیازات خانگی و شکست در بیرون زمین نیز در این فصل تداوم نداشته تا آنها با سرعت بالایی در مسیر سقوط قرار داشته باشند. سپیدرود فصل گذشته با استراتژی جالب توجه سود بردن از بالاترین توان برای دستیابی به پیروزی در جدال‌های خانگی در نهایت جواز بقا را دریافت کرد. آنها البته در فصل گذشته رقبای بزرگتری را برای سقوط پیش روی خود می‌دیدند و مشکلات مدیریتی در نفت تهران و نابسامانی‌ها در سیاه جامگان کار آنها را آسانتر کرده بود.

در فصل پیش رو اما تنها استقلال خوزستان با کسر شش امتیاز شرایط سخت سقوط را پیش روی خود می‌بیند. در انتهای جدول ذوب آهنی قرار دارد که با دو بازی کمتر، بعید است با توجه به پتانسیل و کادری که در اختیار دارد به این مسیر ادامه دهد و شاید تنها امید رشتی‌ها به جنوب و عملکرد نفت مسجد سلیمان باشد. تیمی که علیرضا مرزبان هدایت آن را در اواسط نیم فصل اول در اختیار گرفته و علیرغم مشکلات مالی در تلاش برای فرار از کابوس سقوط است.

سپیدرود اما طی فصل جاری به هیچ عنوان سیمای تیمی که در جنگ برای بقا و حداقلی لیگ برتر باشد نشان نداده است. آنها یکی از تاریخی‌ترین نتایج خود را با شکست شش گله و پنج گله در رشت برابر سپاهان و استقلال به جا گذاشته‌اند تا از این حیث نیز تیم ترسناکی برای دیگر رقبا در زمان حضور در سردار جنگل نباشند.

تیره روزی سپیدرود در صورت تداوم این نتایج در فاصله 11 هفته مانده به پایان فصل می‌تواند به سادگی آنها را در جنگ بقا در ورطه سقوط قرار دهد.

آنها در دیدارهای خانگی خود، هفته آینده در رشت پذیرای استقلال خوزستان هستند. تیمی که اگر شش امتیاز از آنها کسر نمی‌شد همین الان بالاتر از سپیدرود قرار داشت اما در صورتی که علی کریمی و شاگردانش در جدال با آبی‌های خوزستانی نیز به برتری دست نیابند، کاملا می‌توان از آنها قطع امید کرد.

کافی است به بازی‌های باقی مانده بعدی آنها نگاه انداخت؛ دیدار در هفته بیست و یکم در آبادان برابر نفت آبادان. بعد از آن مقابل پرسپولیس در رشت. برابر پیکان نیز در رشت. ذوب آهن در اصفهان و در ادامه برابر تراکتورسازی در رشت. در جم مقابل پارس جنوبی جم. فولاد در رشت و نفت در مسجد سلیمان و بعد از آن در رشت پذیرایی از نساجی مازندران ودر نهایت هفته پایانی و جدال سخت در تهران مقابل استقلال. از 11 بازی باقیمانده، شاگردان علی کریمی 6 بازی خانگی پیش رو دارند و با توجه به شرایطی که پشت سر می‌گذارند، تنها می‌توان به موفقیت آنها در سردار جنگل امیدوار بود. خصوصا که 5 بازی خارج از خانه آنها برابر استقلال، ذوب آهن، نفت آبادان، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

دیدارهای خانگی سپیدرود هم چندان آسان نخواهد بود خصوصا دو جدال برابر دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتورسازی. حتی نساجی مازندران و پیکان نیز حریفان آسانی برای آنها نخواهد بود.

شاگردان علی کریمی اما با در اختیار گرفتن تفاضل منفی 24 بالاترین فشار ممکن را به هواداران تیم خود وارد کرده‌اند و باید به این نکته توجه کرد که آنها فصل گذشته را با تفاضل منفی 15 بالاتر از سپاهان به پایان رسانده بودند. آمار ناامیدکننده از این تیم کم نیست و ثبت تنها 10 گل زده، چیزی نیست که رشت و هواداران سپیدرود را به آینده امیدوار کند. بیشترین شکست حتی از تیم قعرنشین استقلال خوزستان و کمترین گل زده و بیشترین گل دریافتی و فاصله 4 امتیازی با جدی‌ترین رقیب خود در کسب سهمیه بقا، اکنون ناامیدی بزرگ را در حوالی رشت به بیشترین حد ممکن افزایش داده است. آیا علی کریمی و سیاست‌های خاص او قادر است تیم را از این بحران بزرگ نجات دهد؟

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها