کد خبر : 11040

تحولات امروز بازار سکه و ارز ؛ خیز سکه برای کانال جدید

تحولات امروز بازار سکه و ارز ؛ خیز سکه برای کانال جدید

در نخستین روز اسفندماه بازار طلا و ارز تهران با جهش نرخ‌های بازگشایی آغاز به کار کرد و در ادامه نرخ‌ها تمایل چندانی برای رشد بیشتر نشان ندادند. البته سکه به دلیل حباب سیال، به رشد خود ادامه داد و تا مرز ۴.۷ میلیون تومان بالا رفت. دلار وارد نیمه بالای کانال ۱۲هزار تومان شد و طلای آبشده در نیمه بالای کانال ۱.۸ میلیونی جابه‌جا شد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ روز گذشته و در آخرین روز بهمن‌ماه در بازار طلا و ارز پایتخت بهمن‌ماه بازار با نرخ‌های کاهش یافته بازگشایی شد اما در ادامه نرخ‌ها روی مدار صعودی حرکت کردند و این روند تا شب نیز ادامه یافت. صبح چهارشنبه اول اسفند‌ماه، با توجه به ادامه روند صعودی دیروز تا ساعاتی از شب، بازار با جهش نرخ‌های بازگشایی مواجه شد. در ادامه قیمت‌ها اندکی بالاتر و یا پایین‌تر آمدند اما نهایتاً به جز درباره سکه، سایر قیمت‌ها تمایل چندانی برای رشد بیشتر نشان ندادند.

اگرچه معمولاً در ماه پایانی سال به‌طور سنتی قیمت‌ها با رشد مواجه می‌شوند، اما بانک مرکزی به رغم افزایش عرضه با هدف کنترل بازار، چندان در این امر توفیق نیافت. با این وجود بازارسازی بانک مرکزی تا حدی توانست جلوی رشد بیشتر قیمت را بگیرد.

کارشناسان اقتصادی از رشد چشم‌گیر اونس‌طلای جهانی به عنوان یکی از عوامل محرک رشد قیمت در بازار داخلی یاد می‌کنند. همچنین با توجه به رشد قیمت‌ها، تقاضای احتیاطی مردم نیز روانه بازار شد و زمینه ساز رشد قیمت‌ها شد. رشد قیمت حواله درهم در زمان بازگشایی نیز انتظار رشد قیمت در بازار را بالا برد.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) روز گذشته را با قیمت 4 میلیون و 560 هزار تومان به پایان رساند (ساعت 6 عصر) و امروز با نرخ 4 میلیون و 630 هزار تومان بازگشایی شد. سکه تا ظهر به میانه‌های کانال 4.6 میلیونی رسید و با توجه به سیالیت قیمت سکه ناشی از حباب قیمت، در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) سکه طرح جدید به 4 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 550 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 550 هزار تومان و ربع‌سکه تا 1 میلیون و 630 هزار تومان شد. سکه گرمی نیز 830 هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده روز گذشته نهایتاً نرخ 1 میلیون و 832 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با رشد 50 هزار تومانی با قیمت 1 میلیون و 882 هزار تومان کار خود را آغاز کرد. طلای امروز حداکثر تا 1 میلیون و 890 هزار تومان پیش رفت اما تمایل بیشتری برای رشد قیمت از خود نشان نداد و دچار کاهش نسبی قیمت شد. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) مثقال طلای آبشده به 1 میلیون و 880 هزار تومان بازگشت.

اونس طلا در بازار جهانی دوباره صعود قابل توجهی را تجربه کرد و به 1343 دلاررسید. در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار بالای 430 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار کمتر از 580 هزار تومان بوده‌است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

دلار آمریکا در بازار غیررسمی روز گذشته نهایتاً (حوالی ساعت 6 عصر) با نرخ 12 هزار و 250 تومان به کار خود پایان داد و امروز به دلیل کمبود دلار در بازار آزاد، معامله چندانی انجام نشداما در معدود معاملات انجام شده قیمت دلار به میانه کانال 13 هزار تومانی رسید. در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 4 بعدازظهر) دلار آمریکا به حدود 13هزار و 620 تومان رسیده‌است.

امروز یورو در نیمه پایین کانال 15 هزار تومانی و پوند انگلیس در نیمه بالای کانال 17 هزار تومانی جابه‌جا شدند و درهم امارات نیز امروز از میانه کانال 3 هزار و 600 تومان تا مرز 3 هزار و 700 تومان متغیر بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها