کد خبر : 10742

امروز در بازار سکه و ارز چه گذشت؟ یکشنبه 28 بهمن

امروز در بازار سکه و ارز چه گذشت؟ یکشنبه 28 بهمن

بازار طلا و ارز تهران روز گذشته روند صعودی را تجربه کرد و امروز نیز با نرخ‌های بازگشایی صعودی شروع و با افزایش قیمت ادامه دارد، اما بعدازظهر نرخ‌ها به مدار نزولی بازگشتند و از نرخ‌های بازگشایی امروز نیز پایین‌تر آمدند. اما قیمت‌ها همچنان بالاتر از قیمت‌های ثبت شده دیروز هستند. نهایتاً دلار در میانه کانال ۱۲ هزار تومانی و سکه در نیمه پایین کانال ۴.۳ میلیونی قرار گرفتند. طلای آب‌شده نیز در نزدیکی مرز ۱.۷ میلیونی قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ روز گذشته در بازار طلا و ارز پایتخت قیمت‌ها روند صعودی را پیمودند و از بعدازظهر شیب این رشد قیمت تندتر شد. امروز یکشنبه 28 بهمن‌ماه بازار با نرخ‌های افزایش یافته بازگشایی شد و در معاملات اولیه رشد قیمت ادامه داشت. تا ظهر قیمت‌ها در مواردی کاهش یافتند اما روند کلی صعودی بود. بعدازظهر نرخ‌ها وارد مدار نزولی شدند و رفته رفته از نرخ‌های بازگشایی و در مواردی از نرخ‌های ثبت شده دیروز هم پایین‌تر آمدند.

قیمت انواع سکه و طلا

بازار سکه و طلا امروز تحت تأثیر شاخص‌های جهانی صعود قابل توجهی داشت. اونس طلا در بازار جهانی در پایان هفته به بالای 1320 دلار صعود کرد. کارشناسان معتقدند تضعیف شاخص دلار و تقویت شاخص طلا تحت تاثیر گزارش‌های نه چندان امیدوارکننده از رشد اقتصادی در آمریکا و چشم‌انداز مبهم از آینده رشد اقتصادی جهان رخ داده است.

سکه امامی (طرح جدید) روز گذشته را با قیمت 4 میلیون و 335 هزار تومان به پایان رساند و امروز با نرخ 4 میلیون و 358 هزار تومان بازگشایی شد. سکه امروز حداکثر تا 4 میلیون و 370 هزار تومان پیشروی کرد. صرافی‌ها تا 4 میلیون و 400 هزار تومان نیز سکه طرح جدید را به فروش رساندند اما با آغاز روند نزولی در بعدازظهر قیمت سکه رفته رفته به نیمه پایین کانال 4.3 میلیونی بازگشت و در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) به 4 میلیون و 320 هزار تومان رسیده‌است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 250 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 400 هزار تومان و ربع‌سکه تا 1 میلیون و 480 هزار تومان شد. سکه گرمی نیز 780 هزار تومان قیمت داشت. با توجه به روند نزولی قیمت‌ها در ساعات بعدازظهر، قیمت این مسکوکات نیز با کاهش مواجه شود.

مثقال طلای آب‌شده روز گذشته نهایتاً قیمت 1 میلیون و 686 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با قیمت 1 میلیون و 695 هزار تومان کار خود را آغاز کرد. طلای آبشده در معاملات اولیه مرز 1.7 میلیون را شکست و در ادامه تا 1 میلیون و 712 هزار تومان بالا رفت. بعدازظهر قیمت طلای آبشده دوباره به مرز 1.7 میلیونی نزدیک شد و در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 4 بعدازظهر) موفق شد این مرز مقاومتی را شکسته و به 1 میلیون و 698 هزار تومان برسد.

اونس طلا در روز تعطیل بازار جهانی 1321 دلار بود. در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار به مرز 400 هزار تومانی نزدیک شد و گرم طلای 24 عیار به بالای 520 هزار تومان رسید.

قیمت دلار و ارزهای رایج

امروز برخلاف روند رایج قیمت دلار آمریکا در صرافی‌ها صعود قابل توجهی داشت و در مواردی از نرخ بازار آزاد هم بالاتر بود. در بازار غیر رسمی هم مطابق روند بازار طلا، قیمت ارزهای رایج افزایش یافت و سپس با اندکی کاهش قیمت به نرخ‌های بازگشایی امروز رسیدند.

دلار آمریکا در بازار غیررسمی روز گذشته با نرخ 12 هزار و 350 تومان به کار خود پایان داد و امروز با نرخ 12 هزار و 500 تومان بازگشایی شد. در صرافی‌ها هر دلار آمریکا با نرخ 12 هزار و 200 تومان برای خرید، و 12 هزار و 250 تومان برای  فروش قیمت خورد. در صرافی‌ها دلار تا 12 هزار و 700 تومان و در بازار غیررسمی تا 12 هزار و 600 تومان پیشروی کرد. بعدازظهر روند قیمت ارز نیز کاهشی شد و در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 4.30 بعدازظهر) دلار آمریکا به قیمت 12 هزار 450 تا 12 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

امروز یورو در نیمه پایین کانال 14 هزار تومانی و پوند انگلیس در نیمه پایین کانال 16 هزار تومانی جابه‌جا شدند. درهم امارات نیز در حدود 3 هزار و 400 تومان بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها