کد خبر : 10734

استقلال با این آمار می تواند مدعی قهرمانی باشد؟

استقلال با این آمار می تواند مدعی قهرمانی باشد؟

شکست استقلال در تبریز باعث شد این تیم به روند ناکامی‌هایش روبه‌روی تیم‌های بالای جدولی که در این فصل مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند ادامه دهد.

استقلال در فصل جاری توانسته برد‌هایی (۷ پیروزی) هم به دست بیاورد، اما همه بردهایش را در مصاف با تیم‌هایی کسب کرده که یا هم‌رده اش در جدول رده‌بندی بودند یا در جدول در جایگاهی نامطمئن قرار داشتند. تنها در یک مورد این تیم توانسته روبه‌روی یکی از تیم‌های خوب این فصل که حالا هم در جمع ۴ تیم بالای جدول است برنده شود. 

استقلال در تاریخ ۱۹ مرداد سال جاری در تهران تراکتورسازی را برد. تیمی که در دومین هفته لیگ برتر و با بیش از ۸ تغییر در ترکیب اصلی اش نسبت به آخرین بازی دور رفت به میدان رفته بود. تیمی که سرمربی اش را هم تغییر داده بود تا از این حیث و در خانه حریف (ورزشگاه آزادی) شرایط سختی را پیش‌رو داشته باشد، اما پس از آن برد و در ادامه رقابت‌ها این تیم استقلال هرگز نتوانست روبه‌روی تیم‌های بالای جدولی نتایجی اینچنینی را رقم بزند. مروری بر نتایج به دست آمده برای استقلال در هفته‌هایی که این تیم با تیم‌های خوب لیگ داشته در ادامه بیانگر این ادعاست. 

بررسی این آمار نشان می‌دهد تیم شفر روبه‌روی تیم‌های نیمه بالای جدولی یا شکست خورده یا به تساوی دست یافته است!

مرور نتایج استقلال بازگو‌کننده همین ادعاست: استقلال صفر- پارس‌جم یک، استقلال صفر- پرسپولیس صفر، استقلال صفر- سپاهان یک، استقلال صفر- پدیده صفر، استقلال صفر- فولاد صفر، استقلال صفر- ماشین‌سازی صفر و استقلال صفر-تراکتورسازی یک! که نشان می‌دهد بیشتر موفقیت‌های این تیم به دیدارهایش با تیم‌های نیمه پایینی جدول مربوط می‌شود. 

استقلال در این فصل ۷ بار به برد دست یافته که منهای دیدار رفت برابر تراکتورسازی همه تیم‌های شکست خورده برابر استقلال از شرایط خوبی در جدول برخوردار نبودند. این نتایج عبارتند از: استقلال ۳ - تراکتورسازی صفر، استقلال ۲ - نفت مسجدسلیمان یک، استقلال ۲ - سایپا یک، استقلال یک -استقلال خوزستان صفر، استقلال ۳ -صنعت نفت آبادان صفر، استقلال ۵ - سپیدرود رشت صفر و استقلال ۴- پیکان صفر. 

در واقع از بین ۶ تیم بالای جدول منهای استقلال که عبارتند از: سپاهان، پرسپولیس، پدیده، تراکتورسازی و فولاد، تیم شفر فقط روبه‌روی تراکتورسازی یک برد به دست آورده است. هرچند با شکست در دور برگشت ارزش آن ۳ امتیاز را هم از دست داد. در غیر این صورت استقلال در دور رفت به سپاهان باخت و با ۴ تیم دیگر مساوی کرد! 

قطعاً استقلال اگر به دنبال قهرمانی یا لااقل کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۰ است، باید روبه‌روی هر ۴ تیم باقی‌مانده (پرسپولیس، پدیده، فولاد و سپاهان) پیروزی به دست بیاورد تا با ۱۲ امتیاز بتواند به جایگاهش در بالای جدول سروسامان بدهد.

آمار ضعیف تیم شفر برابر تیم‌های بالای جدول

استقلال ۳- تراکتورسازی صفر

استقلال صفر- پارس جنوبی جم یک

استقلال صفر – پرسپولیس صفر

استقلال صفر– سپاهان یک

استقلال صفر – پدیده صفر

استقلال صفر – فولاد صفر

استقلال صفر - ماشین‌سازی صفر

استقلال صفر– تراکتورسازی یک

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها