کد خبر : 10645

زیان هنگفت مالی استقلال به دلیل بی توجهی به یک قانون ساده

زیان هنگفت مالی استقلال به دلیل بی توجهی به یک قانون ساده

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال پاتوسی تنها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند استقلال را همراهی کند و در بازی‌های لیگ برتر قادر به بازی نیست به این خاطر که او شرایط بازی در لیگ برتر را احراز نکرده است.

بر اساس قوانین حضور خارجی‌ها در لیگ برتر، بازیکن آفریقای جنوبی در صورتی می‌تواند در تیم‌های لیگ برتر بازی کند که در دو سال اخیر در تیم امید یا تیم ملی کشورش بازی کرده باشد یا ۱۰ بازی در لیگ آمریکای جنوبی و لیگ اروپا انجام داده باشد که پاتوسی هیچ کدام از این شرایط را احراز نکرد و حالا باید تنها با استقلال تمرین کند و در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن آبی به میدان برود.

پاتوسی تا سنت آخر قراردادش را از استقلال خواهد گرفت و حتی اگر استقلال نخواهد این قرارداد را پرداخت کند پاتوسی با کمک فیفا این پول را از استقلال خواهد گرفت. در این بین تنها استقلال است که متضرر می‌شود، چون باید پول پاتوسی را تمام و کمال به او پرداخت کند، اما پاتوسی تنها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال بازی خواهد کرد.

این مشکل به راحتی قابل حل بود. تنها لازم بود پیش از آمدن پاتوسی به تهران باشگاه استقلال در این باره با فدراسیون فوتبال مکاتبه می‌کرد و این را می‌پرسید آیا پاتوسی با این کارنامه شرایط بازی در لیگ برتر را احراز خواهد کرد یا نه؟ این ابتدایی‌ترین کاری بود که باشگاه استقلال باید پیش از جذب پاتوسی انجام می‌داد و این کاری است که همه باشگاه‌ها انجام می‌دهند و تا به اینجای کار حضور خیلی از خارجی‌ها در لیگ برتر ایران به دلیل نداشتن شرایط بازی منتفی شده است، اما هیچ یک از باشگاه‌ها ضرر مالی ندیده‌اند چرا که خوب می‌دانند پیش از جذب بازیکن باید کارنامه او را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهند تا شرایط بازی او از سوی کمیته روابط بین‌الملل احراز شود.

این اولین بار نیست که یک باشگاه مردمی و دولتی به خاطر ندانستن قانون از سوی کارکنانش دچار ضرر هنگفت مالی می‌شود و آخرین بار هم نخواهد بود، چون خیلی از مدیرانی که وارد فوتبال می‌شوند هیچ آشنایی با قوانین فوتبال ندارند و حتی بعد از آمدن به فوتبال هم این زحمت را به خود نمی‌دهند که قانون را مطالعه کنند.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها