کد خبر : 8751

کد رنگ خودرو را از کجا بفهمیم؟

کد رنگ خودرو را از کجا بفهمیم؟

رنگ خودرو یکی از مهمترین جلوه های بصری و ایمنی خودرو در برابر نور آفتاب و باد و باران محسوب می شود که همواره نقش مهمی را در زیبایی خودرو ایفا می کند. امروزه طیف وسیعی از رنگ های مختلف در جای جای بدنه خودرو بکار می رود که هر کدام از این رنگ ها کد مخصوص به خود را داراست.

به گزارش خودروتک، اگر به هر دلیلی قسمتی از رنگ خودروی ما دچار آسیب دیدگی یا آفتاب سوختگی شود، برای ترمیم آن نیاز است که حتما از همان رنگ بدنه استفاده کنیم. محل قرارگیری کد رنگ خودرو در انواع مختلف اتومبیل، متفاوت است که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

محل نوشته شدن کد رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد، هر خودرو یک کد رنگ متفاوت دارد. اگر قسمتی از رنگ بدنه خودروی ما دچار آسیب شود، برای ترمیم آن نیاز است که دقیقا از همان رنگی استفاده کنیم که بدنه خودرو دارد. اگر این دو رنگ، ذره ای با یکدیگر تفاوت داشته باشند در نتیجه باعث ناهماهنگی در بدنه خودرو شده و جلوه بسیار بدی به خودرو می دهند. بنابراین اگر قصد دارید تا خودتان اقدام به ترمیم رنگ خودرو خود نمایید، بهتر است قبل از تهیه رنگ، قلم خش گیر و یا هر مورد دیگری، کد رنگ خودروی خود را پیدا کنید.

کد رنگ خودرو معمولا در خودروهای مختلف، مکان قرارگیریش متفاوت می باشد. معمولا این کد رنگ روی یک صفحه فلزی که به بدنه چسبانده شده است، نوشته می شود. در حالت معمول این صفحه فلزی که حاوی اطلاعات مهمی از خودرو می باشد، در زیر درب محفظه موتور قرار دارد و با چشم قابل مشاهده است. با این حال در ادامه جدول محل نوشته شدن کد رنگ خودرو در خودروهای مختلف ارائه شده است.

سازنده خودرو محل قرارگیری کد رنگ خودرو
سایپا محفظه موتور – زیر آبپاش – روی پلاک فلزی
ایران خودرو محفظه موتور – روی سینی فن – روی پلاک فلزی
پارس خودرو محفظه موتور – زیر آبپاش – روی پلاک فلزی
تویوتا روی رکاب درب – سمت راننده – روی برچسب
کیا روی رکاب درب – سمت راننده – روی برچسب
هیوندای روی رکاب درب – سمت راننده – روی برچسب
بی ام و محفظه موتور – روی پلاک فلزی – یا درب سمت راننده
بنز محفظه موتور – روی پلاک فلزی – یا درب سمت راننده
دوو محفظه موتور – روی سینی فن – روی پلاک فلزی
لکسوس روی رکاب درب – سمت راننده – روی برچسب
مزدا روی رکاب درب – سمت راننده – روی برچسب
نیسان محفظه موتور – روی پلاک فلزی – یا درب سمت راننده
پژو محفظه موتور – روی پلاک فلزی
سوزوکی محفظه موتور – زیر آبپاش – یا درب صندوق عقب – روی پلاک فلزی

منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها