کد خبر : 10200

نرم افزار Waze برای پلیس دردسرساز شد

نرم افزار Waze برای پلیس دردسرساز شد

اداره‌ی پلیس نیویورک از گوگل درخواست کرد نمایش اطلاعات مکانی مربوط‌به ایستگاه‌های بازرسی DWI را در برنامه‌ی ویز حذف کند؛ زیرا باعث سوءاستفاده‌ی قانون‌شکنان می‌شود.

به گزارش خودروتک، اداره‌ی پلیس نیویورک (NYPD) از ویز (Waze)، یکی از سرویس‌های گوگل، درخواست کرده مکان‌های بازرسی را از برنامه‌اش حذف کند. مکان‌های بازرسی DWI به محلی گفته می‌شود که نیروهای پلیس برای بازرسی و اعمال قانون توقف می‌کنند. برخلاف نقشه‌های معمولی گوگل مپ، برنامه‌ی ویز به کاربران اجازه می‌دهد به مکان موانع، میزان ترافیک، دوربین‌های کنترل سرعت سیار و ایستگاه‌های بازرسی DWI دسترسی داشته باشند. این مکان‌ها به‌عنوان جایگاه آزمایش تصادفی مصرف الکل و موادمخدر شناخته شده‌اند و مأموران پلیس در این مکان‌ها به قانون‌شکنان دسترسی پیدا می‌کنند. 

اپلیکیشن ویز waze

اگرچه این داده‌های مفید می‌تواند به مردم کمک کند تا از تأخیر در ترافیک جلوگیری کنند، اداره‌ی پلیس نیویورک استدلال می‌کند داده‌های برنامه‌ی ویز توانایی آن‌ها برای گرفتن رانندگان متخلف و مصرف‌کنندگان موادمخدر و خطرناک را تضعیف خواهد کرد.

ان پرانتی، عضو اداره‌ی پلیس نیویورک دراین‌باره گفت: از گوگل می‌خواهیم بلافاصله چنین قابلیتی را از برنامه‌ی ویز حذف کند. ارسال چنین اطلاعاتی برای عموم غیرمسئولانه است؛ زیرا فقط به رانندگان قانون‌شکن برای فرار از ایستگاه‌های بازرسی و تشویق رانندگی خطرناک کمک خواهد کرد و کشف محل بازرسی‌ها، رانندگان متخلف، مسافران آن‌ها و عموم را درمعرض خطر قرار می‌دهد.

همچنین، نیروهای پلیس محلی استرالیا به‌دنبال متوقف‌کردن ارائه‌ی خدمات مربوط‌به نمایش مکان دوربین‌های کنترل سرعت از برنامه‌های محبوب راه‌یابی هستند. البته، فرایند متوقف‌کردن ارائه‌ی چنین سرویس‌هایی از اپلیکیشن‌ گوگل به زمان بیشتری در استرالیا نیاز دارد و به‌نظر نمی‌رسد خیلی زود اجرایی شود.

Google Maps گوگل مپ

این اولین‌بار نیست که مراجع قانونی ویز را به‌دلیل چنین مسائلی زیر فشار قرار می‌دهند. در سال ۲۰۱۵، اتحادیه‌ی ماموران پلیس نیویورک لغو ارائه‌ی اطلاعات مربوط‌به موقعیت مکانی ایستگاه‌های پلیس را خواستار شد. این درخواست زمانی اتفاق افتاد که دو نیروی پلیس نیویورک در کمین قاتلی گیر کردند که از برنامه‌ی ویز برای کنترل و پایش موقعیت آن‌ها استفاده می‌کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز، نمایش مکان‌های دوربین‌های کنترل سرعت و رادارها در اپلیکیشن‌های مسیریابی در فرانسه غیرقانونی اعلام شد.


منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها