کد خبر : 8323

جزئیات بیشتر از ب ام و سری 7 مدل 2020 + تصاویر

جزئیات بیشتر از ب ام و سری 7 مدل 2020 + تصاویر

طراحان ب‌ا‌م‌و که همانند مشتریان این شرکت از فیس‌لیفت‌های ساده و محتاطانه این برند آلمانی خسته شده‌اند، تصمیم گرفتند که برای میانه عمر سری7، نسخه متفاوتی از آن را در سال 2020 عرضه کنند.

به گزارش خودروتک، با وجود تغییرات زیادی که در تقریبا تمام بخش‌های طراحی خارجی این نسخه وجود دارد، اولین نکته‌ای که هر مخاطبی بیشتر به آن توجه می‌کند، جلوپنجره عظیم و بزرگ سری7 2020 است.

این جلوپنجره که از همتای پیشین خود نزدیک به 40 درصد بزرگ‌تر است، به پره‌های بازشدنی مجهز است که در صورت نیاز پیشرانه به خنک‌شوندگی یا حرارت بیشتر، باز و بسته خواهند شد. با وجود اندازه بزرگی که این جلوپنره دارد، در واقع بخش کوچکی از آن کاربردی است.

کاپوت خودرو نزدیک به 5 سانتی‌متر ارتفاع بیشتری دارد و چراغ‌های جلو هم از مدل‌های پیشین باریک‌تر است. مشتریان می‌توانند این چراغ‌ها را با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، به تکنولوژی لیزری ب‌ام‌و تجهیز کنند. طراحی جلوی خودرو نیز با اضافه شدن گلگیر جدید و ورودی‌های هوای تازه، تغییر یافته است.

در بخش عقب خودرو هم تغییر طراحی ادامه یافته است. چراغ‌های عقب نیز به اندازه 35 میلی‌متر باریک‌تر شده‌اند و یک ردیف چراغ 6 میلی‌متری، دو چراغ عقب را به هم وصل می‌کند.

علاوه بر فرمان و پنل ابزار دیجیتالی جدید که در آخرین ب‌ام‌و X5 معرفی شده بود، فضای داخلی خودرو از طرح‌های جدید تودوزی نیز بهره می‌برد و جای پد مخصوص شارژ بی‌سیم دستگاه‌های هوشمند نیز عوض شده است.

حال به سراغ مهم‌ترین تغییر سری7 جدید یعنی گزینه‌های پیشرانه آن می‌رویم. هر کدام از این پیشرانه‌ها یا قدرت بیشتری دارند، یا از مصرف سوخت بهتری بهره می‌برند و یا پاکیزه‌تر هستند. پیشرانه دو توربوشارژ V12 نسخه M760Li xDrive به نوعی فیلتر بنزینی (GPF) مجهزشده است و اکنون 585 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

دومین گزینه یک 4.4 لیتری دو توربو V8 است که از آن در نسخه 750i xDrive استفاده شده و با قدرت خروجی برابر با 530 اسب بخار، 80 اسب بخار بیشتر از نسخه پیشین تولید می‌کند و گشتاور آن هم به 750 نیوتن‌متر می‌رسد. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که شتاب 0 تا 100 این خودرو فقط 4 ثانیه طول می‌کشد.

نسخه‌های پلاگ‌این هیبریدی نیز از باتری‌های قدرتمندتری بهره می‌برند که باعث افزایش رنج الکتریکی خودرو به 50 تا 58 کیلومتر شده‌اند. قدرت خروجی این نسخه‌ها نیز در حالت اسپرت به 349 اسب بخار می‌رسد.


منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها