کد خبر : 13042

اوپل اینسیگنیا موجود در ایران چگونه خودرویی است؟

اوپل اینسیگنیا موجود در ایران چگونه خودرویی است؟

نسل اول اپل اینسیگنیا در سال 2008 و توسط اپل اوکترا به بازارهای جهانی عرضه و معرفی شد. این کمپانی آلمانی در سال 2013 این خودرو را فیس لیفت کرد و امکانات و آپشن های جدیدی به آن اضافه کرد که از مهم‎ترین آنها می توان به رادارهای جلو، نقطه کور و تغییر لاین و تغییراتی در ظاهر آن اشاره کرد.

به گزارش خودروتک ، اپل اینسیگنیا  درسال 1395 توسط "توان خودرو جی" به بازارهای ایران راه یافت. ورود این خودرو به بازارهای ایران در مدل 2016 آن صورت گرفت و امکان خرید و فروش اپل اینسیگنیا در بازارهای ایران برای طرفداران آن فراهم شد تا شاهد این خودرو در خیابان‎های ایران باشیم.

در این مطلب سعی کرده‎ایم که تفاوت‎های مدل‎های مختلف اپل اینسیگنیا، قیمت اپل اینسیگنیا و شرایط خرید و فروش اپل اینسیگنیا در ایران را بیشتر بررسی کنیم.

اپل اینسیگنیا 2016

کمپانی اپل این خودرو را در اندازه ای به طول 4.84 متر، ارتفاع 1.49 متر و عرض 1.85 متر طراحی کرد و از یک موتور بنزینی خطی توربو به نام CVVT DOHC در آن استفاده کرد که حجم آن 2000 سی سی و دارای 4 سیلندر است. این موتور توانایی تولید 250 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاور آن برابر 400 نیوتون متر است که از ویژگی‎های خاص این مدل از اپل اینسیگنیا به حساب می آید.

با توجه به موتور مورد استفاده در این خودرو می تواند حداکثر سرعت 243 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر جاده ای 11.7 لیتر و مصرف سوخت مشابه درون شهری برای 6.3 لیتر و در نهایت مصرف سوختی ترکیبی این خودرو برابر 8.3 لیتر است. باک سوخت این ماشین 70 لیتر ظرفیت دارد و حجم صندوق عقب آن 500 لیتر است. در ساخت این خودرو از امکاناتی همچون فرمان برقی، طراحی چرم داخلی، سیستم قابل تنظیم صندلی‎ها، سیستم‎های تهویه، پایداری، روشنایی، آینه و شیشه و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، یکی از بهترین سیستم‎های امنیتی در خودورهای جهان استفاده شده است.اپل اینسیگنیا

اپل اینسیگنیا 2017

کمپانی اپل برای ساختن مدل 2017 اپل اینسیگنیا سعی کرده است که تغییراتی را در مدل پیشین خود اعمال کند و ظاهر آن را به شکلی جذاب‎تر و اسپرت‎تر درآورده و از سقف شیب‎دار برای آن استفاده کرده است. همچنین وزن این مدل نسبت به مدل قبلی کمتر و فضای کابین آن بیشتر شده که به دلیل افزایش طول دو محور خودروی است. اپل اینسیگنیا 2017 دارای ارتفاع کمتری است که همین امر باعث شده است که قدرت آیرودینامیک آن افزایش داشته باشد.

برای تقسیم گشتاور در این خودرو از نسل جدید کلاژهای الکترونیکی استفاده شده است و همچنین یک قابلیت شگفت‎انگیز دیگر این خودرو امکان تنظیم ارتفاع آن است که به راننده این امکان و اختیار را می‎دهد که حالت‎های متنوعی را تجربه کند.

موتور اپل اینسیگنیا 2017 دارای 2800 سی سی حجم و 6 سیلندر است که به دو عدد توربو شارژ مجهز شده است و می‎تواند 330 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاوری معادل 325 پاوند بر فوت را به ثبت برساند. در این مدل از مدرن‎ترین و بهترین سیستم‎ها و آپشن‎های جانبی استفاده شده است به گونه‎ای که در مقایسه با همتایان خودش می‎تواند به راحتی برتری خودش را به نمایش بگذارد.

اپل اینسیگنیا

اپل اینسیگنیا 2018

اپل اینسیگنیا 2018 از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 2000 سی سی استفاده کرده است که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاوری معادل 206 پاوند بر فوت را به ثبت می رساند که در مقایسه با مدل های 2016 و 2017 آمار ضعیف تری است. این خودرو همچنین حداکثر سرعت خود را 145 کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است که باز هم در رقابت با مدل های پیشین، قافیه را باخته است. شتاب اولیه این خودرو برابر 7.9 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر 6.9 لیتر در 100 کیلومتر است.

ابعاد اپل اینسیگنیا 2018 دارای 4.9 متر طول، 1.86 متر عرض و 1.45 متر ارتفاع و فاصله بین دو محور آن 28.29 سانتی متر است. در این خودرو نیز مانند همتایان جهانی خود از بهترین سیستم‎ها و آپشن‎ها مانند سیستم ترمز و پایداری، سیستم تهویه، سیستم روشنایی و شیشه و آینه، سیستم امنیتی و کیسه هوا و فرمان و هندلینگ عالی استفاده شده است.

اپل اینسیگنیا

واردات این محصول در ابتدای سال 1396 متوقف شد و دیگر اجازه ورود آن به بازارهای ایران داده نشد و به همین دلیل قیمت اپل اینسیگنیا و شرایط خرید و فروش اپل اینسیگنیا در وضعیت نامشخصی قرار دارد. با توجه به بررسی های صورت گرفته می توان نتیجه گرفت که اپل اینسیگنیا 2017 در مقایسه با دو مدل دیگر آن دارای ویژگی های بهتر و شرایط مطلوب تری است که می تواند یک رانندگی ایمن و لذتبخش را برای شما خلق کند. فرمان پذیری و شتاب بالای اپل اینسیگنیا به گونه ای است که می توان از مصرف بالای سوخت آن چشم پوشی کرد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها