کد خبر : 13018

همه چیز درباره ب ام و X7 + فیلم

همه چیز درباره ب ام و X7 + فیلم

ویدئوِ منتشرشده از وب‌سایت BMWBLOG، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بی‌ام‌و را از زوایای مختلف نمایش می‌دهد.

به گزارش خودروتک ، چند هفته‌ی آینده، رسانه‌های خارجی برای اولین‌بار شاسی‌بلند ۷ نفره بی‌ام‌و X7 را به‌صورت رسمی آزمایش خواهند کرد؛ اما به‌تازگی وب‌سایت BMWBLOG ویدئویی منتشر کرده که این مدل را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. X7، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساخته‌شده‌ی تاریخ بی‌ام‌و، برای رقابت مستقیم با رنجروور و مرسدس بنز GLS تولید شده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی بین محور این خودرو به‌ترتیب ۵,۱۵۱‍، ۲,۰۰۰، ۱,۸۰۵ و ۳,۱۰۵ میلی‌متر است.

بی ام و X7

X7 فقط بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بی‌ام‌و نیست؛ بلکه با بهره‌مندی از عرض و طول و ارتفاع بیشتر درمقایسه‌با رنجروور، یکی از خودروهای بزرگ‌ کلاس خود نیز به‌حساب می آید. فاصله‌ی بیشتر بین محورها به بی‌ام‌و این اجازه را داده تا ۳ ردیف صندلی را به‌صورت استاندارد در این خودرو قرار بدهد که در محصولات این شرکت فقط به X7 منحصر می‌شود. صندلی‌های الکترونیکی عقب با ابعاد بزرگ طراحی شده و از زیردستی و جا‌ لیوانی و پورت USB بهره می‌برد.

بی ام و X7

شرکت بی‌ام‌و ۴ تریم مختلف را برای X7 در نظر گرفته که نسخه‌های 40i ،50i ،30d و M50d را شامل می‌شود. برای مدل‌های عرضه‌شده در بازار آمریکا، فقط دو انتخاب پیشرانه دردسترس خواهد بود که موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر معروف B58 با ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۵ نیوتن‌متر گشتاور و نیز موتور ۴.۴ لیتری تویین‌توربو ۸ سیلندر با ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۴۶ نیوتن‌متر گشتاور را دربر می‌گیرد. در این حالت، شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت به ۵.۲ ثانیه می‌رسد.

در اروپا، پیشرانه‌ی دیزلی دردسترس خواهد بود. نمونه‌های XDrive30d از نوع ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی با ۲۵۶ اسب‌بخار قدرت و نمونه‌های M50d از نمونه‌ی ۴ توربوشارژ ۶ سیلندر با ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند. فضای لوکس بر کابین خودرو حاکم است و آپشن‌هایی همچون سقف شیشه‌ای پانورامیک، کنترلرهای شیشه‌ای با طرح الماس، داشبورد طرح چوب و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در جلو و عقب به‌کار رفته است. قیمت بی‌ام‌و X7 در نسخه‌ی پایه XDrive40i بیش از ۷۴,۰۰۰ دلار خواهد بود؛ اما اگر موتور ۸ سیلندر انتخاب شود، قیمت X7 حدودا به ۹۴,۰۰۰ دلار می‌رسد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها