کد خبر : 8461

یک ایران خودرویی پشت فرمان سایپا

یک ایران خودرویی پشت فرمان سایپا

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در راستای تحول بنیادین در صنعت خودرو و با انتصاب هیئت مدیره سایپا، فردی را کنار خود دارد که بتواند بیش از پیش اهداف عالی وزارتخانه برای اجرای طرح تحول در صنعت خودروسازی را پیاده‌سازی کند.

به گزارش خودروتک، سلیمانی روزهای سختی را با آبی‌های جاده مخصوص گذراند، روزهای سختی که در اوج تحریم های سال 91 و رفتن پژو از ایران، بر بزرگترین خودروسازی کشور سخت گذشت.

در آن زمان و در کسوت قائم‌مقامی ایران خودرو از یک سو پروژه‌های ملی را با قدرت پیش می‌برد و از سوی دیگر با وجود تمام فشارهای حاصل از تحریم و اجرای هدفمندی یارانه‌ها، قیمت خودرو نه‌تنها افزایش نیافت بلکه با اجرای سیستم جامع بهره‌وری و تغییر در سیستم تولید و فروش، قیمت خودروهای ایران خودرو 2 تا 3 درصد کاهش هم پیدا کرد.

با این خبر مهم بود که نجم‌الدین مدیرعامل وقت ایران‌خودرو رسانه‌ای شد و بازار خودرو را شوکه کرد.

حالا از اون روزهای پرخاطره خودرو مردانی باسابقه باقی مانده‌اند، مردانی که در پیچ‌و‌خم‌های مختلف صنعت خودرو پیش رفتند و هرچند در پاره‌ای از مواقع آهسته اما پیوسته در مسیر توسعه و افزایش کیفیت و همچنین تنوع محصول گام برداشتند.

حالا وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در راستای تحول بنیادین در صنعت خودرو و با انتصاب هیئت مدیره سایپا، مدیری را کنار خود دارد که بتواند بیش از پیش اهداف عالی وزارتخانه برای اجرای طرح تحول در صنعت خودروسازی را پیاده‌سازی کند.

وزیری که اخیراً هم نسبت به افزایش تولید و کاهش قیمتها به خودروسازان دستوراتی را داده بود و هم در مورد اجرای تمام تعهدها به مشتریان به خودروسازان التیماتوم داد.

توجه ویژه رحمانی به بخش تولید و به‌ویژه صنعت خودروسازی شاید با روی کار آمدن سلیمانی بهتر به‌بار بنشیند چرا که سلیمانی هم سابقه طولانی در حوزه مهندسی و تولید خودرو دارد و هم تجربه مدیریت کلان اقتصادی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

میر جواد سلیمانی پیش از این رییس هیئت مدیره تعاونی اعتبار کارکنان ایران خودرو، عضو غیرموظف هیئت مدیره در شرکت نیرومحرکه و همچنین قائم‌مقامی ایران خودرو را در کارنامه خودرویی خود دارد، کنار آن سلیمانی سالها سابقه مدیرعاملی پتروشیمی امیرکبیر و تبریز را هم در کارنامه خود ثبت کرده است.

حال باید دید این تغییر تا چه‌میزان می‌تواند به بهبود شرایط فعلی صنعت خودروسازی به‌خصوص گروه خودروسازی سایپا کمک کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها