کد خبر : 8083

مخالفت بانک مرکزی با مدل پیشنهادی ترخیص خودروها

مخالفت بانک مرکزی با مدل پیشنهادی ترخیص خودروها

رییس کل بانک مرکزی باترخیص خودروهای وارداتی که بعداز ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشورشده اند مخالفت کرده است.

به گزارش خودروتک، طبق اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم رییس کل بانک مرکزی باترخیص خودروهای وارداتی که بعداز 16مرداد 97 وارد گمرکات کشورشده اند مخالفت کرده است بنابراین دولت اجازه ورود بدون انتقال ارز خودروهای واردشده به گمرک به تاریخ بعد از سیاست های جدید ارزی را نخواهد داد.

در  روزهای اخیر مصوبه هیات دولت در خصوص لغو ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای وارد شده به گمرکات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شد. بعد از ابلاغ این مصوبه مباحث مختلفی در خصوص آن مطرح شده است.

بعد از تغییر سیاستهای ارزی از خرداد ماه سال جاری بر اساس مصوبه دولت واردات بیش از 1330 قلم کالا از جمله خودرو به کشور ممنوع شده است، این در حالی است که حدود 120 میلیون دلار ارز دولتی در 3 ماهه نخست سال برای واردات خودرو تخصیص داده شده اما بعد از ممنوعیت واردات، عملاً قسمت مهمی از خودروهای واردشده به گمرک امکان ترخیص پیدا نکرد.

همچنین در موضوع ثبت سفارشهای فاقد اعتبار که در سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده بود حدود 6500 خودرو با ثبت سفارش های جعلی وارد کشور شدند که از این تعداد حدود 1900 دستگاه ترخیص و نزدیک به 1400 دستگاه نیز در محوطه‌های گمرکی توقیف شد.

بر اساس اطلاعاتی که نخستین بار توسط خبرگزاری تسنیم، منتشر شد، 13 هزار خودرو در محوطه های گمرکی دپو شده است که طبق اعلام مسئولان زیربط با مصوبه مذکور سازوکار لازم برای ترخیص این خودروها ایجاد شده است. واردات خودرو به همراه بیش از 1300 قلم کالای دیگر از خرداد ماه سال جاری با قرار گرفتن در گروه 4 کالایی ممنوع شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها