کد خبر : 8039

قیمت خودرو «3 نرخی» شد!

قیمت خودرو «3 نرخی» شد!

سه نرخی شدن قیمت خودرو با اجرایی شدن پیش فروش های جدید نشان می‌دهد که وعده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو صرفا بهانه‌ای از سوی مدیران خودروسازان و وزارت صمت برای افزایش قیمت محصولات بوده است.

به گزارش خودروتک، هم اکنون با مراجعه به «سایت فروش ایران خودرو» می توان مشاهده کرد قیمت خودرو «سه نرخی» شده است.

-قیمت تحویل دی ماه

-قیمت حاشیه بازار

-قیمت بازار آزاد

اکنون مشخص می شود که وعده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو صرفاً بهانه ای از سوی مدیران خودروساز و وزارت صمت برای افزایش قیمت محصولات بوده است و مدیران مذکور نتوانسته اند «تنظیم بازار» را «مدیریت» نمایند.

این در حالی است که با استفاده از ابزارهای نرم افزاری اطلاعاتی موجود در کشور (مانند استعلام مالکان خودرو از سامانه پلیس راهور)، می توان «مصرف کنندگان واقعی» خودرو را از سوداگران تمیز داد و با «مدیریت»، عرضه، تقاضا و قیمت در بازار کنترل نمود.

شرکت ایران خودرو در ابتکاری جالب در «پیش فروش مهرماه» (بخشنامه 4067) توانسته بود با اعمال شرایط محدود کننده به منظور شناسایی مصرف کننده واقعی خودرو (مانند شرط داشتن گواهینامه، خودرو اولی بودن، عدم ثبت نام در شرکت سایپا، عدم ثبت نام در 18 ماه گذشته) به لحاظ روانی تاثیر مناسبی برای کاهش سوداگری در بازار خودرو انجام دهد.

اما در پیش فروش اخیر خود (26 آذر ماه و 24 دی ماه با تحویل فوری خودرو) شرایط محدود کننده در بخشنامه 4067 را اعمال ننمود و با توجه به حاشیه سود بین قیمت بازار و درب کارخانه، راه را برای سوداگری در بازار خودرو هموار نمود.

منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها