کد خبر : 9896

جزئیات بیشتر از نسل جدید مزدا 3

جزئیات بیشتر از نسل جدید مزدا 3

مزدا 3 مدل 2019 ، محصول جدید شرکت Mazda است که اخیرا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. در ادامه با مشخصات، امکانات و ویژگی‌های طراحی نسل جدید مزدا 3 آشنا می‌شویم.

به گزارش خودروتک، مزدا 3 مدل 2019 جزو خودروهای شیک و جذاب شرکت خودروسازی ژاپنی Mazda محسوب می‌شود، اما طراحان با استفاده از عناصر شکننده، خطوط تیز و برجسته، ظاهر متفاوت و البته جذابی را به وجود آورده‌اند. بر اساس منابع خبری مزدا 3 جدید از فصل بهار سال 2019 در نسخه‌های سدان و هاچ بک به بازار جهانی عرضه می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند این خودرو را در مدل‌های گیربکس‌ اتوماتیک و دستی در کنار سیستم‌های چهار چرخ متحرک یا دیفرانسیل جلو سفارش دهند.

مزدا 3 مدل 2019

بررسی مشخصات مزدا 3 مدل 2019

شرکت مزدا برای محصول جدید خود یک موتور 2.8 لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی و موتور 2 لیتری بنزینی اسکای اکتیو جی یا اسکای اکتیو ایکس در نظر گرفته است. موتور 2 لیتری بنزینی قدرتی معادل 180 اسب بخار تولید می‌کند و به سیستم خاصی به نام SPCCI مجهز است. در واقع ترکیب کردن گشتاور، مصرف سوخت و آلایندگی موتورهای دیزلی و بزینی، خلاقیت هوشمندانه‌ای برای مهندسان شرکت مزدا به شمار می‌رود.

مزدا 3 مدل 2019

برای این‌که بتوانیم مزدا 3 مدل 2019 را به صورت کامل بررسی کنیم، باید همچنان منتظر باشیم؛ چرا که تاکنون جزئیات دقیق این محصول منتشر نشده و ما فقط مدل بنزینی 2 لیتری اسکای اکتیو جی را بررسی می‌کنیم. شرکت مزدا این موتور 2 لیتری را به گیربکس 6 سرعته دستی مجهز کرده است. سواری خودرو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. با توجه به این که بسیاری از خودروسازان روی سیستم‌های کمک‌راننده خسته‌کننده و امکانات رفاهی فرعی تمرکز می‌کنند، اما این خودروساز ژاپنی بر موضوع هندلینگ تمرکز ویژه‌ای داشته است.

مزدا 3 مدل 2019

شرکت مزدا برای این که نگاه رانندگان حرفه‌ای را به محصول جدید خود جذب کند، در خصوص حرکت‌های انسانی، موقعیت صندلی‌ها و ارتباط راننده با خودرو تحقیق‌های بسیار خوبی را انجام داد که نتیجه این تحقیق‌ها، شرایط رانندگی هیجان‌انگیزی را به وجود آورده است. بدون شک ارگونومی کابین به خوبی شاهکار طراحان را به رخ می‌کشد و طراحی بی‌نظیر و متریال با کیفیت کابین نگاه هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. جای‌گیری کنترل‌ها و دکمه‌ها نیز به خوبی انجام شده و دسترسی به آن‌ها آسان است.

مزدا 3 مدل 2019

طراحان شرکت مزدا عملکرد لمسی صفحه نمایش مرکزی را حفظ کرده‌اند و راننده نیز همانند خودروهای بی ام و تمامی عملکردها را به کمک کلید چرخان کنترل می‌کند. چنین تنظیماتی باعث می‌شود تا طراحان موقعیت صفحه نمایش را در ارتفاعی بالاتر از داشبورد قرار دهند که به همین دلیل راننده می‌تواند بدون این که چشمان خود را از مسیر پیش رو بردارد، به اطلاعات صفحه نمایش نیز دسترسی داشته باشد. البته در طراحی کابین مزدا 3 مدل 2019 ایرادهایی نیز وجود دارد. ستون‌های C میدان دید بالاتر از خط شانه را به وجود می‌آورند. البته آینه‌ وسط عریض و بدون فریم به همراه شیشه عقب بزرگ این ضعف را تا حدودی پوشش داده‌اند.

مزدا 3 مدل 2019

شرکت مزدا برای محصول جدید خود صندوقی با حجم 295 لیتر در نظر گرفته است که نسبت به مدل‌های قبلی کمی کوچک‌تر است. حجم صندوق مزدا 3 مدل 2019 نسبت به خودروهایی چون فولکس واگن گلف با حجم صندوق 380 لیتر و واکسهال آسترا با حجم صندوق 370 لیتر در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. فضای صندلی عقب هم در شرایط متوسطی قرار دارد که برای حمل افراد بیشتر مناسب نیست. موتور اسکای اکتیو مزدا 3 مدل 2019 از ساختار جدیدی بهره می‌برد که به همین دلیل صداهای مزاحم به خوبی سرکوب شده‌اند. به طور کلی به دلیل عدم ورود صدای باد و جاده به کابین خودرو، سطح آرامش‌ خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مزدا 3 مدل 2019

مدل‌های قبلی مزدا 3 از لحاظ سواری، جذاب و عامه‌پسند محسوب می‌شدند و مدل جدید این خودرو نیز همین ویژگی‌ها را دارد. البته سیستم تعلیق عقب خودرو راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد، اما در جاده به خوبی ویژگی‌های خود را نشان می‌دهد. سواری خودرو به دلیل کنترل خوب حرکت‌های بدنه وضعیت پایداری دارد. از ویژگی‌های فرمان مزدا 3 مدل 2019 می‌توان به فرم عالی، وزن مناسب، سرعت و دقت بالا اشاره کرد.

مزدا 3 مدل 2019

کارشناسان مزدا 3 مدل 2019 را خودرویی بسیار خوش‌فرم می‌دانند. البته اگر این خودرو به موتور 2 لیتری اسکای اکتیو جی مجهز شود، باید بدانید که قدرت آن فقط 118 اسب بخار بوده و در دورهای پایین نیز گشتاور لازم را ارائه نمی‌دهد که نسبت به رقبای توربو پایین‌تر است. به همین دلیل برای اینکه به شتاب خوبی دست پیدا کنید باید فشار زیادی به موتور بیاورید. هرچند اگر این خودرو به موتور جدیدتر اسکای اکتیو ایکس مجهز شود، عملکرد مناسبی را ارائه خواهد داد. در حال حاضر از تجهیزات، امکانات رفاهی و تریم‌های مزدا 3 مدل 2019 اطلاعاتی منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود ساختار مدل‌های ساده نسل پیشین نیز برای این خودرو ارائه شود.

مزدا 3 مدل 2019

جمع‌بندی

شرکت مزدا محصول جدید خود را متناسب با رویکرد فعلی صنعت خودرو جهانی طراحی کرده است. مزدا 3 مدل 2019 نسبت به گذشته تکنولوژیک‌تر است و به همراه جذابیت ویژه خود، کیفیت سواری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. البته هنوز مدلی که به موتور اسکای اکتیو ایکس مجهز است، بررسی نشده، اما به طور کلی مزدا 3 مدل 2019 نسبت به رقبای هم‌رده در وضعیت خوبی قرار دارد. فضای بار و سرنشین جزو نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شوند. در مجموع این خودرو برای علاقه‌مندان به خودروهای هاچ بک، گزینه بسیار مناسبی است.

مزدا 3 مدل 2019

مشخصات کلی مزدا 3 2.0 SkyActiv G

قیمت حدودا 18 هزار و 500 پوند
موتور 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت 118 اسب بخار
گشتاور 213 نیوتن‌متر
گیربکس 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدودا 8.5 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر حدودا 5 لیتر

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها