کد خبر : 8617

نسل جدید دوج چلنجر با الهام از فراری LaFerrari

نسل جدید دوج چلنجر با الهام از فراری LaFerrari

نسل آینده دوج چلنجر در راه است. دوج قصد دارد برای این خودرو مانند فراری لافراری از یک موتور برقی استفاده کند.

به گزارش خودروتک، بر اساس گزارشی که به تازگی توسط The Detroit News در فضای مجازی منتشر شده، نسل آینده دوج چلنجر به یک موتور برقی مجهز می‌شود. این اطلاعات توسط مدیر عامل فیات کرایسلر، Mike Manley در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. آقای Manley به این موضوع اشاره کرده که نسل کنونی دوج چلنجر و چارجر عمر کمی خواهند داشت؛ با این حال زمان دقیق عرضه خودروهای جایگزین آن‌ها را اعلام نکرده است. این محصولات در دهه آینده میلادی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

آقای Mike Manley در این رابطه گفته است: در حقیقت پلتفرم‌های استفاده شده برای توسعه این خودروها و همچنین فناوری‌های موجود در آن‌ها قدیمی شده‌اند و باید تغییراتی را در آن‌ها اعمال کنیم. این خودروها نمی‌توانند در اواسط دهه آینده میلادی جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی داشته باشند. ما به دنبال استفاده از نیروی محرکه جدید برای این خودروها هستیم. با توجه به این موضوع، برقی کردن این خودروها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نسل کنونی دوج چلنجر و دوج چارجر نزدیک به 13 سال عمر دارند و هر دو بر اساس پلتفرم محور عقب بسیار قدیمی توسعه یافته‌اند. این پلتفرم امکان استفاده از موتورهای بزرگ و قدرتمند مانند موتور 8 سیلندر سوپرشارژ هلکت با حجم 6.2 لیتر را فراهم می‌کند؛ با این حال استانداردهای آلایندگی در آینده می‌تواند برای این برند دردساز شود.

دوج قصد دارد از ویژگی‌های موجود در فراری لافراری در نسل آینده چلنجر استفاده کند. فراری لافراری دارای یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور برقی است که از سیستم بازیافت انرژی جنبشی بهره می‌برد. این دو موتور قدرت بسیار بالایی تولید می‌کنند و همچنین عملکرد بالای خودرو و مصرف سوخت مناسب آن را نیز تضمین می‌کنند. Manley در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد: ما فکر می‌کنیم استفاده از موتور برقی آینده خودروهای عضلانی آمریکا را تشکیل می‌دهد. در نسل آینده دوج چلنجر از موتور 8 سیلندر سوپرشارژ با امکان تولید 700 اسب بخار حضور ندارد.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با موتور مورد استفاده در این خودرو و همچنین مشخصات فنی آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. فورد که رقیب دوج محسوب می‌شود، در حال توسعه موتورهای برقی و هیبریدی برای استفاده در خودروهای تولیدی خود است. برند لوکس لینکلن که زیرمجموعه فورد محسوب می‌شود، در حال توسعه یک خودروی برقی بر اساس پلتفرم محور عقب فورد موستانگ است.

در گذشته نه چندان دور گزارشی در اینترنت منتشر شده بود مبنی بر اینکه موتور 8 سیلندر همی با حجم 5.7 لیتر دوج چلنجر به زودی با یک موتور 6 سیلندر خطی جایگزین می‌شود. لازم به ذکر است؛ مدیر بخش طراحی دوج و SRT این موضوع را رد کرده است. باید منتظر ماند و دید مدیر عامل جدید فیات کرایسلر برای آینده برند دوج چه برنامه‌ریزی کرده است، البته بدون شک در آینده با نمونه هیبریدی دوج چلنجر ملاقات خواهیم کرد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها