کد خبر : 8557

مدل 2019 هیوندای آیونیک معرفی شد

مدل 2019 هیوندای آیونیک معرفی شد

مدل آیونیک کمپانی هیوندای تنها چند سال است که بازار عرضه شده و پس از فروش جهانی ۶۰٫۰۰۰ دستگاه از این خودرو در مدت زمانی کوتاه این خودروساز کره‌ای به منظور حفظ روند رو به رشد فروش این سدان برقی شده آن را با طراحی براق‌تر و تکنولوژی جدید به روز کرده است.

به گزارش خودروتک، مدل جدید هیوندای آیونیک هیبرید در فضای خارجی خود علاوه بر برخورداری از پنجره‌ی مشبک شبکه‌‌‌ای آبشاری که به نماد این برند مشهور است، از طراحی جدید در سپر جلو و عقب نیز بهره می‌برد که ظرافت بیشتری را به این خودرو می‌بخشد.

همچنین به منظور بهبود زیبایی و ایمنی، آپشن چراغ‌های LED جلو و عقب این خودرو نیز مجدداً طراحی شده‌اند. به علاوه سه رنگ بدنه‌ی Fluidic Metal، Electric Shadow، و Liquid Sand نیز به آپشن‌های رنگ این خودرو اضافه شده‌ که گزینه‌های موجود رنگ بدنه را مجموعاً به هشت رنگ می‌رساند.

در داخل، اتاق این خودرو با امکانات رفاهی از جمله یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ آپشنی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز شده که به گفته‌ی هیوندای اولین نمونه در کلاس این خودرو به شمار می‌رود.

این صفحه نمایش انواع مختلفی از اطلاعات را در اختیار مالکین خود قرار داده و علاوه بر برخورداری از قابلیت تشخیص صدا به عنوان بخشی از سرویس‌های از راه دور Bluelink، از قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی و همچنین سرویس‌های هیوندای لایو نیز بهره می‌برد. همچنین پنل کنترل که در پایین صفحه نمایش واقع شده و به منظور کنترل آب و هوا و سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز مجدداً طراحی شده و دارای ظاهری صیقلی و براق می‌باشد.

تمامی ورژن‌های مدل به روز شده‌ی آیونیک به صورت پیش فرض به پکیج تکنولوژی همه جانبه‌ی SmartSense کمپانی هیوندای مجهز شده‌اند که شامل تجهیزاتی از قبیل سیستم کمک به اجتناب از برخورد، سیستم کمکی حفظ خودرو در مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی توجه راننده می‌باشد.

مدل جدید آیونیک همچنین به اولین “حالت رانندگی منطقه سبز” در دنیا نیز مجهز است که در نواحی مقرر شده حدود رانندگی خودرو را به صورت خودکار تغییر می‌دهد تا تنها به وسیله‌ی نیروی برق عمل کند. هیوندای آیونیک ۲۰۱۹ که در آن نشانه‌هایی از همتای خود یعنی مدل شاسی بلند هیوندای کونا نیز به چشم می‌خورد، از قابلیت رانندگی تک پدال و یک سیستم ترمز بازسازی کننده‌ی هوشمند نیز بهره می‌برد که شباهت‌هایی به سیستم e-Pedal کمپانی نیسان دارد.

مشابه مدل کونا، در هیوندای آیونیک نیز شاهد وجود حالت Utility که امکان استفاده از قابلیت‌های موجود در داخل خودرو حتی در صورت خاموش بودن خودرو را فراهم می‌کند و حالت Eco+ که به منظور افزایش انرژی باقی مانده در حین موقعیت‌های اضطراری مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، هستیم.

در رابطه با به روز رسانی مکانیزم تولید و انتقال قدرت این خودرو صحبتی به میان نیامده و بنابراین تصور می‌کنیم که هیوندای آیونیک ۲۰۱۹ همچنان از یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر ۱۰۵ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی با توان تولید ۶۰ اسب بخار قدرت برخوردار خواهد بود. علاوه بر این به زودی شاهد رونمایی از نسخه‌ی به روز شده‌ی آیونیک تمام برقی نیز خواهیم بود که انتظار می‌رود از شعاع رانندگی برقی نسبتاً طولانی‌تری بهره مند باشد.

به گفته‌ی کمپانی هیوندای مدل آیونیک هیبرید ۲۰۱۹ در نیمه‌ی دوم سال جاری وارد بازار اروپا خواهد شد اما تاریخ عرضه‌ی این خودرو به بازار خودرو آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها