کد خبر : 8236

شاهکار فوق لوکس ب ام و رونمایی شد

شاهکار فوق لوکس ب ام و رونمایی شد

همزمان با نمایشگاه دیترویت 2019 و پس از انتشار تصاویر جاسوسی متعدد سرانجام نسخه فیس‌لیفت از نسل ششم ب ام و سری 7 رونمایی شد.

به گزارش خودروتک، برای خریدارانی که بهترین‌ها را می‌خواهند، پیشرانه V12 با 600 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 850 نیوتن‌متری قابل سفارش است؛ این پیشرانه در سینه مدل M760Li می‌تپد.

مهمترین تغییری که در این خودرو به چشم می‌خورد فرم جدید ورودی هوای کلیه‌ای شکل در جلوپنجره است. ب ام و با افزایش ابعاد آن‌ها تاکیدی بیشتر بر ویژگی‌های برتری‌طلبانه قصر سلطنتی‌اش دارد؛ البته این طراحی انتقاداتی هم در پی داشته است. در دل طرح‌های کلیوی پره‌های هوشمند از جنس آلومینیوم قرار دارند که به لطف تغییر زاویه و پر شدن فاصله بین آن‌ها جریان هوا به خوبی هدایت می‌شود. این پره‌ها در مدل M760Li به جای آلومینیوم از سریوم ساخته شده‌اند.

افزایش ابعاد 40 درصدی جلوپنجره‌ها منجر به طراحی جدید چراغ‌ها شده است. در جلو چراغ‌های LED انطباقی به صورت استاندارد روی ب ام و سری 7 نصب شده، البته چراغ‌های لیزری نیز به صورت آپشن قابل تهیه است. برای هماهنگی بیشتر با این تغییرات کاپوت هم به لطف خطوط برجسته فرمی عضلانی به خود گرفته است. همچون نمای جلو، در عقب نیز شاهد طراحی متفاوت چراغ‌ها هستیم، این چراغ‌های 3 بعدی جدید دوباره به واسطه یک نوار نورانی به هم متصل شده‌اند.

هر چه قدر طراحی نمای خارجی بحث‌برانگیز است، در عوض ب ام و جای هیچ انتقادی در طراحی کابین باقی نگذاشته است. فاصله محوری بیش از 3 متر (3210 میلی‌متر) و فضای پا بیشتر از 1 متر برای سرنشینان عقب و جلو راحتی مثال‌زدنی به همراه دارد. در کابین ب ام و سری 7 مدل 2020 جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات مانند آن چه در مدل‌های سری 8 و X5 وجود دارد به کار گرفته شده است. برای مثال از سرنشینان عقب با امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع مجزا، سیستم‌های سرگرمی، کنترلر لمسی، صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور، نمایشگرهای 10 اینچی و پخش‌کننده بلو ری (Blu-Ray) پذیرای می‌شود تا همچنان ب ام و سری 7 از معدود خودروهایی باشد که سرنشینان ردیف عقب، سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به راننده تجربه می‌کنند. علاوه‌براین پوشش‌های صندلی‌ها از بهترین چرم‌هاست تا در کنار استفاده از تریم‌های متفاوت، کابین زیبا و لوکس پدید آید. ضمن این که دیگر خبری از مزاحمت‌های صوتی بیرون نیست.

همچون گذشته ایمنی در ب ام و سری 7 حرف اول را می‌زند و باواریایی‌ها به لطف ترکیبی از فولاد تقویت شده، آلومینیوم، پلاستیک تقویت شده فیبرکربنی (CFRP)، ضمن کاهش وزن سازه‌ای ایمن برای سرنشینان ساخته‌اند. در کنار آن انواع سیستم‌های کنترلی و ایمنی تدارک دیده شده است.

تغییرات به بخش ظاهری ختم نمی شود. ب ام و یک پیشرانه V8 با طراحی متفاوت برای سری 7 عرضه کرده است. به لطف تغییرات قدرت آن با 80 واحد افزایش نسبت به قبل به 523 اسب‌بخار رسیده، گشتاور هم بهبودی 100 واحدی تجربه کرده و به 750 نیوتن‌متر رسیده است. این پیشرانه جدید در مدل 750i xDrive استفاده می‌شود و سدان لوکس ب ام و را قادر می‌سازد تا به شتاب 3.9 ثانیه‌ای دست پیدا کند.

برای خریدارانی که بهترین‌ها را می‌خواهند، پیشرانه V12 با 600 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 850 نیوتن‌متری قابل سفارش است؛ این پیشرانه در سینه مدل M760Li می‌تپد. در کنار این نیروگاه پرمصرف برای پولدارهایی که به محیط زیست هم اهمیت می دهند سری 7 پلاگین هیبریدی تدارک دیده شده است. این قصر سبز نیز قدرتش را از ترکیب پیشرانه 6 سیلندر خطی 280 اسب‌بخاری و موتور الکتریکی به قدرت 113 اسب‌بخار به دست می‌آورد. ترکیب این دو منبع، 389 اسب‌بخار قدرت (در حالت ترکیبی) و شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای را رقم زده است. در این مدل جدیدترین باتری‌های لیتیوم یونی برای ذخیره به کار گرفته شده، البته ب ام و هنوز میزان پیمایش حالت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است.

ب ام و برای همراهی این پیشرانه‌ها جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک را انتخاب کرده است، که به لطف تغییرات در آن تعویض دنده نرم‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. علاوه‌براین تجهیز آن‌ها به سیستم لانچ کنترل جذابیت بیشتری فراهم کرده است.

در یافت سفارش برای ب ام و سری 7 مدل 2020 از ماه آوریل و در 5 مدل مختلف آغاز می‌شود. این مدل‌ها علاوه بر پیشرانه در نحوه توزیع قدرت نیز متفاوت هستند. قدرت یا به تمام چرخ‌ها (xDrive) و یا به چرخ‌های عقب (RWD) منتقل می‌شود. ب ام و اعلام قیمت را به آینده موکول کرده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها