کد خبر : 8141

تلوراید بزرگ ترین شاسی بلند کیا موتورز رونمایی شد

تلوراید بزرگ ترین شاسی بلند کیا موتورز رونمایی شد

کیا تلوراید در نمایشگاه خودروی دیترویت به صورت رسمی معرفی شد. کیا Telluride بزرگترین خودروی این برند کره ای محسوب می شود

به گزارش خودروتک، در ماه سپتامبر خودروی تلوراید در معرض دید عموم قرار گرفت که البته در حقیقت یک پیش نمایش از این خودروی غول پیکر بود. امروز این خودرو رسما در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد.

کیا Telluride به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر مجهز شده که در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر به تولید 291 اسب بخار قدرت است. گشتاور تولیدی آن در دور موتور 5200 دور در دقیقه برابر با 355 نیوتون متر است.

کیا تلوراید یک خودروی غول پیکر بوده که قادر به حمل 8 سرنشین است. خریدار می تواند این خودروی شاسی بلند کره ای را به صورت محور جلو و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهد. وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ ها در این خودرو بر عهده یک گیربکس 8 سرعته خودکار است.

 

کیا برای این خودرو حالت های رانندگی مختلفی در نظر گرفته که اسمارت، Eco، اسپرت، کامفورت، برقی و قفل دیفرانسیل را شامل می شود. در حالت های اکو و اسمارت قدرت تولیدی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود. در حالت های دیگر، قدرت تولیدی موتور با نسبت های مختلف میان محور جلو و عقب تقسیم می شود.

کیا تلوراید به تجهیزات زیادی در کابین خود مجهز شده است. کیا Telluride که رقیب هیوندای پالیسید محسوب می شود، در کابین خود دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید Auto است (هیوندای پالیسید معرفی شد). کیا تلوراید از سیستم صوتی 630 واتی هارمن کاردن با 10 بلندگو بهره می برد.

 

این خودروی غول پیکر کره ای به تجهیزات ایمنی زیادی مجهز شده است. از این تجهیزات می توان به سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار تصادف از جلو و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد که برخی به صورت استاندارد و تعدادی به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

فروش این خودرو سال آینده و در تریم های S ،EX ،LX و SX آغاز می شود. در حال حاضر کیا قیمت این محصول را اعلام نکرده است.


منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها